جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
کد خبر: 1174039
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
علامه بهلول

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ادیب‌یزدی گفت: اساتید اخلاق و حوزه‌های علمیه باید روش و منش علامه بهلول را که دارای تفکر و زهد بود را تدریس کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی در مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال شیخ محمدتقی بهلول‌گنابادی در محل مرقد این عالم فرزانه، اظهار داشت: گناباد در خراسان و کشور جایگاهی برای خود دارد و با داشتن بزرگانی مانند شیخ محمدتقی بهلول و شهدای بزرگی، این سرزمین باید بخود ببالد.

وی ادامه داد: طرح و بررسی هریک از ویژگی‌های بهلول می‌تواند به یک کتاب تبدیل شود و برای نسل‌های امروز مورد استفاده قرار گیرد، در دنیای امروز دیگر شخصیتی با ویژگی‌های بهلول خیلی کم داریم، شخصیتی که همه ویژگی‌ها بر اساس معیارهای اسلام را داشته باشد.

دبیر جامعه مبلغین استان تهران، تصریح کرد: بهلول اندازه یک تار مو در رفتار و گفتار از رهبری جلو نرفت و نگاهش به رهبری امت اسلامی بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست، به تعبیر رهبری بهلول شگفتی روزگار بود و این جمله ایشان در رفتار و گفتار بهلول صدق می‌کرد و به معنای واقعی یک عجوبه در دنیا بود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هنوز علمای خالص و خدمتگذار مانند علامه بهلول وجود دارد، رفتار، کردار، نگاه و تحلیل علامه بهلول نسبت به تاریخ باعث شگفتی بود و️ اگر روحانیت حواسش از معنا و معنویت پرت شود به مشکل می‌خوریم، پس باید به نیازهای معنوی جوانان پاسخ داد.

وی با بیان اینکه تقوا، وفای به عهد، امانتداری و دلسوزی برای مردم، فرق نگذاشتن بین مردم از راه‌های همراهی و همسویی با مردم است، گفت: بین مردم نباید فرق گذاشت و اگر این اتفاق بیفتد ظلم به جامعه، مردم و روحانیت است، بهلول راه را به ما نشان داد و مسیر را به ما آموخت و اگر خواسته باشیم بمانیم و انقلاب را حفظ کنیم، راه آن مسیر علامه بهلول است.

وی تأکید کرد: ریشه اصلی بصیرت ولایت حضرت علی(ع) است و علم واقعی بر اثر بصیرت بر جان عالم وارد می‌شود، بصیرت از خصوصیات بارز علامه بهلول بود و بهلول به راهی که انتخاب کرده بود یقین و باور داشت.

دبیر جامعه مبلغین استان تهران، در ابراز کرد: بهلول در بعضی از ابعاد کم نظیر بود، از جمله در موضوع کشف حجاب رضاخانی که توانست در کشور قیامی به‌راه اندازد و توانست حجاب را در ایران نگهدارد، اساتید اخلاق و حوزه‌های علمیه باید روش و منش علامه بهلول را که فقط به فکر خود نبود و زهد و اندیشه او را مورد بررسی و تدریس قرار دهند.

وی اظهار کرد:️ فرهنگیان و متصدیان مرقد علامه بهلول باید امکانات بیشتری داشته باشند تا اندیشه و زهد بهلول به همگان گفته شود، بهلول به راهی که انتخاب کرده بود یقین و باور داشت و ساده و بی آلایش بود.

وی همچنین با محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه، تأکید کرد: ریشه رژیم خبیث صهیونیستی بر پایه ترور و خونریزی است و کار او حمایت از منافع آمریکا است، تنها نظامی که تمام قامت، جلوی این رژیم تا بن دندان مسلح ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha