جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مردم مظلوم غزه همواره آماده جانفشانی در مسیر آزادی قدس شریف هستند، گفت: شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه باطل سحری در این سلطه رسانه‌ای جبهه استکبار و موجب رسوایی بیش از پیش غرب وحشی و از طرفی عامل وحدت امت اسلام و جبهه مقاومت شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت‌لاسلام محسن مشرفی روز جمعه (۱۲ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به شرایطی که امروز در منطقه غرب آسیا در جریان است، اظهار کرد: ریشه همه این مباحث در استعمار است که تنفر و انزجار از این واژه به اذهان تبادر می‌شود.

وی با بیان اینکه چند کشور محدود غربی و اروپایی در قرن شانزدهم میلادی ذخایر کشورهای دیگر را تحت عنوان استعمار غارت و چپاول کردند، افزود: استعمارگران در طول این قرن‌ها سه نوع استعمار کهن، استعمار نو و استعمار فرانو را دنبال کردند که اول استعمار کهن بود شیوه‌ای که قدرت‌های بزرگ با اعمال زور بر کشورهای دیگر سلطه پیدا می‌کردند و خود در رأس آن کشورها حکمرانی می‌کردند و به چپاول ثروت آن‌ها می‌پرداختند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: استعمار نو از طریق حاکمان وابسته، مطامع، اهداف و خواسته‌های استعمارگران را عملی می‌کرد و تا سال‌های متمادی ادامه داشت تا اینکه ملت‌ها، نهضت‌ها و جنبش‌های علیه این نوع از استعمار برپا کردند و حاکمان دست نشانده را قبول نداشتند.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: اما در استعمار فرانو دیگر نیازی به اینکه نیرویی را بفرستند برای استعمار به کشورهای دیگر نداشتند و نیازی به اینکه دست نشانده بگذارند هم نداشتند بلکه به همین روش دموکراسی، انتخابات گذاشتند تا مردم برای خودشان حاکم انتخاب کنند اما از طریق جهان‌سازی و استعمار فرانو به چپاول کشورها می‌پردازند چون در این شیوه کشورها ناچار هستند اسنادی همچون سند اف‌ای‌تی‌اف(FATF) و حکمرانی پول واحد دلار را بپذیرند و اجرا کنند و همه آمار و اطلاعات محرمانه کشورها از طریق وبگاه‌ها و شبکه‌های مجازی به صورت لحظه‌ای در اختیار کشورهای استعماری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی که تعیین و تکلیف تجاوزگران در اختیار شورای امنیت باشد و تصمیم شورای امنیت و سازمان ملل تحت عنوان «وتو» در اختیار آنان قرار داشته باشد دیگر استعمارگران چه نیازی دارند که مستقیم در کشورهای دیگر حضور داشته باشند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه همه مردم دنیا در استعمار فرانو بدون اینکه خودشان متوجه باشند نیروی کار استعمارگران هستند، تصریح کرد: عامل این همه استعمارگری، وجود روحیه برتری‌جویی و سلطه‌جویی و فرعونی و طاغوتی در استعمارگران است.

حجت‌الاسلام مشرفی تأکید کرد: ملت ایران با انقلاب اسلامی به رهبر امام خمینی(ره) و فرهنگ قرآنی «ستم نپذیرید و ستم نکنید» و با الهام از قیام امام حسین(ع) در مقابل استعمارگران و استکبار جهانی قیام کردند و استعمار کهن و استعمارنو را کنار زدند و در این سال‌ها در صدد این هستند که بر استعمار فرانو هم غلبه کنند و در مقابل آن مقاومت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ملت ایران با انقلاب اسلامی نه تنها خودشان از تحت استعمار خارج شدند بلکه الهام‌بخش آزادی‌خواهان عالم و کشورهای منطقه به خصوص ملت‌های مسلمان شدند و امروز عملیات طوفان الاقصی الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه استعمارگران در مقابل این حرکت ملت ایران سنگ‌اندازی می‌کنند و انوع و اقسام تحریم، حمله و فتنه‌ها را برای جلوگیری از خروج ملت‌ها از تحت استعمار انجام می‌دهند، افزود: یکی از مهندسی‌های خبیثانه‌ای که استکبار و استعمار برای جلوگیری از این خروج ملت‌ها از تحت سلطه آنان انجام داد ایجاد غده سرطانی اسرائیل در این منطقه بود چون بتوانند استعمارگری خود را ادامه دهند و کسی مانع آنان نشود.

حجت الاسلام مشرفی گفت: ملت بزرگ ایران و ملت‌ها سر یک دو راهی قرار دارند که یک راهش این است که مسیر غارت و چپاول را بپذیرند و اینقدر ادامه یابد که ارزش‌های انسانی نابود شود و حق مالکیت و آزادی و حق انتخاب نداشته باشند اما راه دیگر مسیر مقاومت است اینکه یکبار برای همیشه در برایر غارت و برتری‌جویی‌های استعمارگران بین المللی بیاستند و قوی شوند و با آنان مبارزه کنند و از صفحه روزگار محوشان کنند.

وی با بیان اینکه مسیر دوم یعنی مقاومت هزینه کمتری دارد، تصریح کرد: هرچند در این راه شهید می‌دهیم اما این هزینه در مقابل هزینه مسیر اول قطعاًً کمتر است و از طرفی شرافت و عزت آن بیشتر خواهد بود.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: ما اهل نبرد و درگیری و دعوا نبودیم این ستمکاران و غاصبان بودند که آمدند پا روی گلوی ملت‌های مظلوم و مستضعف گذاشتند و حق آنان را ضایع کردند و به هیچ قانونی پایبند نیستند و سنتی الهی این است که ستم‌دیدگان از خودشان دفاع کنند و ظلم را تحمل نکنند و ظالمان را رسوا کنند و این راهی است که قرآن به ما نشان داده است و ملت ایران، فلسطین، یمن و سوریه و لبنان و ...با خدا و ملت خود عهد کردند تا پای غاصبان را از سرزمین و فرهنگ‌شان کوتاه نکنند از این حرکت خود کوتاه نیایند.

حجت‌الاسلام مشرفی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از منابع انرژی، گفت: در شرایطی که کشور برای تامین انرژی برق با محدودیت مواجه است ایجاب می‌کند که به شکل صحیح و درست از این نعمت‌های خدادادی استفاده کنیم.

وی متذکر شد: ما خوب می‌دانیم که هر روز تعطیلی ادارات چقدر هزینه‌ برای کشور دارد و باعث عقب‌ماندگی کارخانه‌های می‌شود لذا امیدواریم در این جهاد که از مصادیق پرهیزگاری و تقوا است موفق باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکری فرمانده نظامی ارشد جنبش حزب الله لبنان، گفت: شهید هنیه فروردین ماه امسال در سخنانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب می‌گوید که حداقل ۶۰ نفر از اعضای خانواده‌ ما در جنگ غزه شهید شدند.

حجت‌الاسلام مشرفی با اشاره به نسل‌کشی اسرائیل غاصب در غزه که با حمایت آشکار امریکا انجام می‌دهد، بیان کرد: مردم مظلوم غزه همواره آماده جانفشانی در مسیر آزادی قدس شریف هستند و شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه خودش یک باطل سحری در این سلطه رسانه‌ای جبهه استکبار و موجب رسوایی بیش از پیش غرب وحشی و از طرفی عامل وحدت امت اسلام و جبهه مقاومت شد.

وی گفت: شهادت مهمان ما در خاک جمهوری اسلامی نقض مکرر قوانین بین المللی و حاکمیت ما است و به فرموده رهبر معظم انقلاب ولی در این حادثه تلخ و سخت خونخواهی شهید اسماعیل هنیه را وظیفه خود می‌دانیم.

خطیب جمعه بیرجند به سالروز برگزاری انتخابات مجلس و تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: امام راحل در مقابل نظام سلطه غرب یک نظامی را بر پایه مکتب نورانی اسلام پایه‌گذاری کرد که زمینه رشد و بالندگی و شکوفایی جوانان را فراهم می‌کند با وجود اینکه از عمر این نظام ۴۵ سال می‌گذرد اما آثار پیشرفت و شکوفایی در کشور مشهود است.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به شروع فعالیت دولت چهاردهم بعد از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف گفت: آقای پزشکیان در مقابل ملت قول داد با تمام وجود به مردم خدمت کند امید است این توفیق را پیدا کرده و راه رئیس جمهور شهید را به خوبی دنبال کنند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه رسالت خطیری که مجلس شورای اسلامی پیش رو دارد انتخاب وزرا براساس شاخص‌های رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: اعلام موضع شفاف رئیس جمهور در بحث حمایت قاطع از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه امیدبخش بود که تشویق نفاق‌گونه از نتانیاهو را تحت الشعاع قرار داد و امیدواریم دولت چهاردهم با همین شکل و نوع دیدگاه کار خود را دنبال کند.

وی افزود: مهمترین شاخصه شهید آیت الله رئیسی خستگی‌ناپذیری بود که الگوی میدانی از خدمت‌رسانی و زمامداری مبتی بر اسلام را از خود باقی گذاشتند که درس و سرمشقی برای همه خدمتگزاران است و کاهش نرخ بیکاری و احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم می‌باشد.

گفتنی است، نمازگزاران مرکز استان در تدام راهپیمایی «جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم اشغالگر قدس» در راستای حمایت از مردم مقاوم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس بار دیگر راهپیمایی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha