جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
کد خبر: 1174131
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
مسابقات قرآنی

حوزه/ دبیرکل انجمن صنعت پالایش نفت کشور گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای همه کسانی که وجدان بیدار دارند، محکوم است؛ غزه تنها نیست، حمایت از مظلومان وظیفه همه مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، ناصر عاشوری در جمع خبرنگاران در حاشیه اختتامیه مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان در مشهد، با اشاره به اهمیت حفظ شعائر دینی و حمایت از مظلومان جهان، به ویژه مردم غزه، اظهار داشت: این مسابقات به نام غزه(یادواره شهدای غزه) شده است و قبل از حوادث اخیر این موضوع برنامه‌ریزی شده بود.

وی ادامه داد: بحث فرهنگی و اعتقادی جهان اسلام به نقل از امام خمینی(ره) این است که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب می‌برد و نابود می‌شود. این نشان می‌دهد که بعضی از مسائل حفظ شعائر دینی، ابتدا باید در ذهن و فکر مردم جای بگیرد و سپس عملیاتی شود.

عاشوری ادامه داد: در جهان اسلام، اگر جامعه‌ای مظلوم واقع شود، مسلمانان وظیفه دارند همانطور که امام علی(ع) فرموده است، با ظالم مبارزه و از مظلوم حمایت کنند. اقدامات رژیم صهیونیستی نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای همه کسانی که وجدان بیدار دارند، محکوم است،غزه تنها نیست، حمایت از مظلومان وظیفه همه مسلمانان است. این جنایات اسرائیل حتی با حمایت نظامی و سیاسی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، همچنان جنایت محسوب می‌شود.

دبیرکل انجمن صنعت پالایش نفت کشور افزود: ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم از مظلومان دفاع کنیم، چه از طریق حفظ شعائر دینی و چه به صورت میدانی و عملیاتی. امیدواریم مسلمانان جهان اسلام با اتحاد و همبستگی بتوانند در مبارزه با اسرائیل و رفع ظلم در سراسر جهان پیروز شوند؛ امیدوارم که مسلمانان بیدار شوند و با اتحاد و همبستگی، ظلم را از بین ببرند و پیروز شوند.

عاشوری همچنین در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان، یاد و خاطره رئیس جمهور فقید آیت‌الله رئیسی و شهید اسماعیل هنیه را گرامیداشت و گفت: امیدواریم شهادت این عزیزان به نابودی رژیم صهیونیستی و اسرائیل غاصب منجر شود و آینده‌ای درخشان برای مردم آزاده رقم بزند.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: کمک به برگزاری این مسابقات وظیفه‌ای بر عهده مسلمانان است. امیدواریم در سال‌های آینده این فعالیت‌ها نشر و نمود بیشتری داشته باشد و شاهد چهره‌های جدید در این مسابقات باشیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و رئیس شورای فرهنگی، گفت: تقارن این دوره از مسابقات با شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، نشانه‌ای برای نابودی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است و امیدواریم که سال آینده این مسابقات با نابودی کامل این رژیم برگزار شود.

زیار با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: شرکت ملی پالایش و پخش، علی‌رغم نقش عملیاتی و تولیدی خود، به دلیل نیاز به غذای روحانی، به این سرمایه‌گذاری‌ها پرداخته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و رئیس شورای فرهنگی، به تأثیر مثبت فعالیت‌های قرآنی بر کارکنان و خانواده‌های آن‌ها اشاره کرد و گفت: فعال‌ترین، بااخلاق‌ترین و متعهدترین پرسنل این شرکت از میان کارکنان قرآنی هستند؛ این فعالیت‌ها به ارتقای اخلاق کاری و تعاملات اجتماعی کمک کرده و نسل‌های جدید را به ارزش‌های قرآنی آشنا می‌کند.

زیار در ادامه به آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: در دوره مقدماتی این مسابقات، 10 هزار نفر شرکت کردند و در مرحله نهایی 393 نفر حضور دارند که از این تعداد، 217 نفر خانم و 176 نفر آقا هستند. این مسابقات در پنج گروه فرزندان مقطع متوسطه اول، فرزندان مقطع متوسطه دوم، فرزندان مقطع حوزه و دانشگاه، کارکنان و همسران برگزار می‌شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و رئیس شورای فرهنگی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی، گفت که این مسابقات علاوه بر رقابت قرآنی، فضایی برای ارتقای معنوی و اخلاقی خانواده‌های کارکنان ایجاد می‌کند. قرآن باعث آرامش انسان است و برگزاری این نوع مسابقات تلاش دارد تا آرامش را به خانه‌های کارکنان شرکت نفت بیاورد. وی همچنین به یاد و خاطره شهید احمدی، یکی از بنیان‌گذاران این مسابقات، اشاره کرد و از تلاش‌های او قدردانی کرد.

زیار ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده این فعالیت‌ها نشر و نمود بیشتری داشته باشد و شاهد چهره‌های جدید در این مسابقات باشیم. شرکت ملی پالایش و پخش به واسطه تمسک بیشتر به قرآن و داشتن خانواده‌های قرآنی بی‌شمار، جایگاه برتری در صنعت نفت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha