دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
تصاویر/ دوره مهارتی اربعین ویژه مبلغان زباندان حوزه

حجت الاسلام موسوی زاده در افتتاحیه دوره مهارتی اربعین ویژه مبلغان زباندان، گفت: براساس توافق با طرف عراقی، ۵۰۰ موکب در عراق مشخص شد که برای هر موکب، یک مبلغ فاضل و زباندان اختصاص می دهیم و مخاطب عزیزان مبلغ مخاطبان عرب زبان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دوره مهارتی اربعین ویژه مبلغان زباندان برای اعزام به کشور عراق به همت مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین الملل حوزه‌های علمیه از ظهر امروز در سالن همایش دانشگاه معارف اسلامی قم کار خود را آغاز کرد.

این دوره روزهای ۱۵، ۱۶، ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ الی ۱۹ در قم، بلوار جمهوری اسلامی، سالن همایش دانشگاه معارف اسلامی برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می شود.

سرفصل‌ها دوره مهارتی اربعین ویژه مبلغان زباندان شامل «اربعین و ایجاد تمدن نوین اسلامی (ظرفیت‌ها و فرصت‌های بین المللی اربعین)»، «جریان‌شناسی فکری فرهنگی و سیاسی عراق (جریان شناسی مرجعیت و حوزه های علمیه عراق، آداب، رسوم و فرهنگ عمومی، وضعیت سیاسی، امنیتی عراق)»، «مهارتهای تبلیغی (بایدها و نبایدهای حضور تبلیغی در اربعین، شیوه های شناسایی و جذب مخاطبین بین المللی، مخاطب شناسی عمومی)»، «پاسخ به سؤالات و شبهات پیرامون اربعین و پیاده روی (اربعین، شیعه شناسی، قیام امام حسین(ع)»، «آشنایی با آداب اسلامی و احکام اربعین (احکام اربعین، آداب زیارت، احکام عزاداری، اخلاق اسلامی، آداب پیاده روی)»، «مهارت های رسانه ای در اربعین (مهارت های سوژه یابی، روایت نگاری، آموزش تولید محتوا، کادربندی و عکاسی موبایلی)»و ... است.

فکر اربعینی و تمدنی را در اقصی نقاط دنیا ترویج دهیم

حجت الاسلام سیدجعفر موسوی زاده، مدیرکل تبلیغ بین الملل حوزه های علمیه در مراسم افتتاحیه این دوره گفت: دوره مهارتی اربعین حسینی ویژه مبلغان بین الملل است. ابتدا از مجتمع بین الملل حوزه‌های علمیه که با وجود زمان کم و فشردگی کار، هم موضوع مصاحبه‌ها و برگزاری دوره را پیگیری کردند، صمیمانه ممنون و سپاسگزار هستیم.

مدیرکل تبلیغ بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به اینکه حوزه علمیه محل اصلی نشر معارف اسلامی و پیاده سازی شعارهای رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: جریان اربعین بسیار اهمیت دارد و بایستی تلاش کنیم در حیطه کار بین الملل، فکر اربعینی و تمدنی را در اقصی نقاط دنیا ترویج دهیم.

وی افزود: امسال با نگاه به سابق بر اساس قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و آسیب‌ها برنامه ریزی کردیم و با توجه به سیاست رهبر معظم انقلاب که در جریان اربعین میزبانی عراقی‌ها حفظ شود، با مجموعه‌های مهم عراق مثل عتبه حسینیه و حشدالشعبی ارتباط گرفته‌ایم که استقبال کردند.

حجت الاسلام موسوی زاده با تشریح برنامه های تبلیغ در ایام اربعین ابراز داشت: براساس توافق با طرف عراقی، ۵۰۰ موکب در عراق مشخص شد که ما برای هر موکب، یک مبلغ فاضل و زباندان اختصاص می دهیم و مخاطب عزیزان مبلغ مخاطبان عرب زبان هستند.

مدیرکل تبلیغ بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: یک نفر به عنوان نماینده ما از الآن در عراق مستقر است و عملیات اعزام از امروز شروع شده و ۵۵ مبلغ از استان خوزستان وارد استان بصره شده اند و در مواکب استقرار یافته‌اند.

وی با اشاره به اعزام گروهی مبلغان زباندان، افزود: طی روزهای آینده گروه‌ها اعلام و مشخص می‌شود که شما بایستی در فلان روز در کدام مرز باشید و با حشدالشعبی نیز توافق کرده‌ایم که انتقال و ایاب و ذهاب مبلغین را در عراق انجام دهد؛ این هماهنگی‌ها صورت گرفته‌ و ارتباط برقرار است.

حجت الاسلام موسوی زاده حداقل زمان تبلیغی و حضور در مواکب را ۵ روز اعلام کرد و گفت: چند مجموعه بسیار خوبی که در حوزه علمیه وجود دارد محتواهای لازم را تولید و جمع آوری و در کانال بارگذاری می‌کنند تا مبلغان بتوانند استفاده کنند.

وی افزود: سه موضوع امسال برای ما اهمیت دارد؛ اول، فلسطین و طوفان الأقصی و توجیه مردم برای این اتفاق بزرگ که به نابودی رژیم صهیونیستی منجر شود، دوم نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا است که نیاز به کار دارد و اولویت سوم موضوع مهدویت است.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha