دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
فلاحتی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی گفت: از جمله رسالت‌های مهم خبرنگاران، پیگیری صادقانه مطالبات مردمی و انعکاس دردها و مشکلات مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران حلقه واسط و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت: پیگیری مطالبات مردمی به شکل صادقانه و متعهدانه از رسالت‌های مهم خبرنگاران است و این که درد دل‌ها و مشکلات مردم را به درستی انعکاس دهند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت چارچوب‌ها و قواعد در انتشار اخبار، گفت: دقت نظر، صداقت و توجه به رسالت در عرصه خبر بسیار مهم و مورد تأکید است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به مساله جهاد تبیین توجه جدی داشته باشند، افزود: جهاد تبیین مطالبه جدی رهبری و نظام اسلامی است، از سوی دیگر خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در بحث جهاد تبیین باید به دنبال تقویت عزت و اقتدار ملی باشند.

وی زمان سنج بودن را از وظایف مهم خبرنگاران برشمرد و یادآور شد: زمان سنجی از رسالت‌های مهم خبرنگاران در عرصه‌های مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، با اشاره به اینکه کتابخوانی و اهل مطالعه بودن در حوزه رسانه بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: کتاب‌خوانی و مطالعه کتب مختلف مورد توجه اصحاب خبر، اهل اندیشه و قلم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران جامع و زیبا بنویسند، تصریح کرد: زیبا نویسی و جامع نویسی، بیان زیبا و رعایت موازین ادبی در نوشتار، گفتار و رفتار از سوی خبرنگاران بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه خبرنگاران اهل تجربه هستند، اظهار کرد: تجربه انگاری و مرور تجارب و اندیشه دیگران در عرصه خبر و رسانه اثرگذار و ماندگار و باید این رویه با قوت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها مطالبه‌گر باشند، گفت: ما به طور جدی حامی و پشتیبان خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه مطالبه‌گری و پیگیری مشکلات مردم هستیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha