دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
حمله به اسرائیل

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد، انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

پیش فروش قطارهای اربعین آغاز شد

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز (۱۵ مرداد) پیش فروش بلیت قطارهای تابستان و اربعین از ساعت ۹ صبح آغاز شده است.سید میعاد صالحی در نشست خبری اظهار کرد: امروز پیش فروش بلیت قطارهای کل کشور در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا انتهای تابستان از ۹ صبح آغاز شده و تا ۱۱ صبح ادامه دارد. همچنین از ساعت ۱۱ صبح به بعد نیز دسترسی آژانس های مسافرتی به بلیت ها باز خواهد شد.وی افزود: پیش فروش بلیت قطارهای اربعین نیز از ۹ صبح امروز آغاز شده است و متقاضیان می توانند از ۲۵ سکوی اینترنتی آن را تهیه کنند.معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با عرضه تمام بلیت‌ها به صورت اینترنتی دسترسی آحاد مردم به صورت یکسان است، گفت: بهای بلیت تهران – خرمشهر ۵۰۰ هزار تومان است که نصف قیمت بلیت اتوبوس بوده و بدیهی‌ است به جهت قیمت پایین‌تر و در عین حال ایمنی و رفاه بالاتر تقاضای بسیاری بویژه برای پیش‌فروش بلیت قطار وجود دارد.صالحی افزود: تلاش کردیم در ایام اربعین ۶۰۰ هزار صندلی رفت و برگشت برای جابجایی مسافران تأمین کنیم.وی در پاسخ به اختلال موجود در سایت های خرید بلیت قطار گفت: ۲۵ سکوی خرید اینترنتی وجود دارد و مردم می توانند در صورت اختلال یک سکو به سکوی دیگری برای تهیه بلیت مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

غافلگیری برای اسرائیل آماده شد

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بسیج اساتید دانشگاه های کشور در مشهد افزود: سناریویی که برای خونخواهی هنیه طراحی شده است جزو سناریوهایی است که خواندنی نیست.حجت‌الاسلام حسین طائب افزود: امروز اسراییلی ها چون نمی‌دانند سناریوی ایران چیست، وضع داخلی آنها از نظر اجتماعی به هم ریخته است و از نظر اقتصادی نیز سرمایه ها در حال خروج از آن منطقه هستند و کسی در اسراییل سرمایه گذاری نمی‌کند.وی بیان کرد: هر ۲ جناح رژیم صهیونیستی می گویند رژیم اسراییل ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید.طائب افزود: نتانیاهو می خواهد شکست از حماس را به جنگی منطقه ای تبدیل و آمریکا را نیز وارد جنگ کند.

منبع:شبکه خبر

آزاد کاران راهی پاریس شدند

تیم ملی کشتی آزاد به منظور حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، صبح امروز راهی کشور فرانسه شد. اسامی نفرات اعزامی ایران که روزهای ۱۸ لغایت ۲۱ مرداد به مصاف حریفان خود می‌روند به شرح زیر است:

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

سرمربی: محسن کاوه

مربیان: احسان امینی، مهدی تقوی، اباذر اسلامی

منبع:ایسنا

آمریکا آخرین پایگاه نیجر را تخلیه کرد

آمریکا برابر توافق با مقامات نیجر دوشنبه پایگاه نظامی نیروهایش در این کشور را تحویل خواهد داد. طبق این توافق، برای خروج نیروهای آمریکایی از نیجر، ۱۵ سپتامبر به عنوان ضرب الاجل تعیین شده بود. پایگاه هوایی ۲۰۱ در شهر آگادز یکی از دو پایگاه آمریکایی است که برای عملیات‌های به اصطلاح ضد تروریسم در نیجر از آن‌ها استفاده می‌شد.ماه گذشته نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی ۱۰۱ که یک پایگاه کوچک پهپادی در نیامی پایتخت نیجر است خارج شدند. نیروهای آلمانی هم قرار است در ماه جاری میلادی از این پایگاه خارج شوند. خروج نیروهای خارجی بخشی از طرح بزرگ خروج نیروهای غربی از منطقه ساحل محسوب می‌شود.تسلط کامل نظامی نیجر در سال ۲۰۲۳ پس از تغییر دولت که در سال ۲۰۲۰ در مالی و ۲۰۲۲ در بورکینافاسو روی داد صورت گرفت. این سه کشور قرار است به زودی نیروهای مشترکی برای بیرون راندن نیروهای خارجی ایجاد کنند. این اقدام مورد رضایت فرانسه و همپیمانان غربی اش نخواهد بود.

منبع:شبکه خبر

وحیدی وارد ایلام شد

احمد وحیدی وزیر کشور در بدو به ورود به شهرستان مهران بر مزار ۲ شهید گمنام در سه راهی جندالله حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند. پس این برنامه، وزیر کشور از مجتمع‌های خدماتی واقع در سه راهی جندالله بازدید کرد.همچنین وحیدی از پل کنجانچم کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام به مهران بازدید کرد. این پل با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان از ۴ ماه گذشته آغاز شده و قرار است تا هفته آینده آسفالت و زیر بار ترافیک برود.

منبع:شبکه خبر

سرعت بادهای ۱۲۰ روزه به ۱۱۵ رسید

بنابر اعلام سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان شرایط زندگی برای مردم این استان را دشوار کرده است بطوریکه غبار حاصل از طوفان در منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲۰۰ متر کاهش داد. گرد وغبار ناشی از وزش باد، دید افقی را در ایستگاه هواشناسی خاش و سراوان به هزار متر، ایرانشهرهزار و دویست متر، میرجاوه دوهزار متر و نصرت آباد تا شش هزار متر کاهش داد.با وزش این بادها میزان غلظت آلاینده‌ها در زاهدان به هزار و ۴۵۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده که تقریبا ۱۰ برابر حد مجاز است.

منبع:شبکه خبر

هواشناسی هشدار زرد برای جنوب شرق صادر کرد

سخنگوی سازمان ستاد بحران کشور از هشدار نارنجی سازمان هواشناسی در جنوب شرق کشور تا دو روز آینده خبر داد.سخنگوی سازمان ستاد بحران کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی نامه‌ای به استان‌ها در جنوب شرق کشور ارسال و تدابیر لازم در نظر گرفته شده است.ظفری با اعلام این خبر که این ناپایداری از بعداز ظهر آغاز می‌شود ادامه داد: از نزدیک شدن به مسیل‌ها و کوهنوردی ممانعت شود و به استان‌ها هم اعلام شده فعالیت‌های دریایی هم محدود شود.

منبع:شبکه خبر

ایران به ۵ طلای رنگارنگ دست یافت

در پایان رقابت‌های جهانی تایلند ۲۰۲۴ تیم هاپکیدو ، ایران توانست از شش شانس مدال به دو نشان طلا، یک نقره و دو برنز دست یابد. مدال آوران این دوره عبارت‌اند از امیرمهدی کارگر در استایل (افت طول) جوانان مدال طلا، محمد حسین عباستبار استایل (افت طول) بزرگسالان مدال طلا، حسام حسینی استایل (افت ارتفاع) بزرگسالان مدال نقره، جعفر نوایی (شمشیرزنی) مدال برنز، محمد حسین عباستبار (مبارزه) بزرگسالان مدال برنز.سومین دوره مسابقات جهانی هاپکیدو ۱۳ و۱۴ مرداد در شهر نانتابوری تایلند برگزار شد.

منبع:شبکه خبر

والیبالیست های نوجوان ایرانی نائب قهرمان منامه شدند

رقابت‌های والیبال قهرمانی کمتر از ۱۸ سال پسر آسیا ۲۰۲۴ که از هفتم مرداد در منامه پایتخت بحرین آغاز شده بود، (یکشنبه چهاردهم مرداد) با برگزاری هشت دیدار دیگر به پایان رسید.تیم والیبال نوجوانان ایران در دیدار پایانی این رقابت‌ها به مصاف چین رفت و سه به دو نتیجه را به حریف واگذار و به رتبه دومی مسابقات و نشان نقره بسنده کرد.شاگردان عادل غلامی که در ست اول و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیده بودند، در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۰ مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا برای سومین بار نایب قهرمان آسیا شوند.دو تیم ایران و چین در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ نیز در فینال این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو بار ایران با شکست حریف قهرمان مسابقات شده بود.مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی کمتر از ۱۸ سال آسیا ۲۰۲۴ با دو دیدار در منامه بحرین پیگیری شد.

منبع:شبکه خبر

نیکی سقوط کرد

نیکی (Nikkei ) شاخص سهام بورس توکیو ژاپن امروز (دوشنبه) با چشم‌انداز نامطلوب اقتصادی در آمریکا، به طور بی‌سابقه‌ای افزون بر سه هزار و ۶۰۰ هزار واحد سقوط کرد و این امر بر فعالیت‌های بورس منطقه آسیا نیز تاثیر گذاشت.تارنمای خبری کیودو با انتشار این خبر نوشت: شاخص سهام بورس نیکی به علت بیم از وقوع رکود اقتصادی در آمریکا، در روز دوشنبه بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد سقط کرد.این درحالی است که ارزش دلار در برابر ین نیز طی هفت ماه گذشته سقوط کرد و هر یک دلار برابر با ۱۴۲ ین ژاپن رسید.به دنبال سقوط بی سابقه شاخص سهام بورس نیکی، معاملات به طور موقت متوقف شد.

منبع:ایرنا

تزریق واکسن پنوموکوک آغاز شد

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین از آغاز تزریق واکسن "پنوموکوک" برای کودکان زیر ۲ سال در این استان خبرداد.دکتر بهزاد نجف پور روز دوشنبه اظهار کرد: واکسن پنوموکوک برای جلوگیری از بیماری های عفونتی در کودکان در مراکز جامع سلامت، پایگاهها و خانه‌های بهداشت استان قزوین تزریق می شود.وی ادامه داد: عفونت پنومونی یا پنوموکوکی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است که با تزریق این واکسن می توان از بروز بسیاری از بیماری های جدی و بستری شدن کودکان در بیمارستان جلوگیری کرد.

منبع:ایرنا

آمریکا صدر المپیک را از چین گرفت

نهمین روز از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید و در روزی که تنها نماینده کاروان المپیکی ایران مهدی الفتی ۲۳ ساله در رشته ژیمناستیک بود، همچنان اعداد صفر مقابل نام کشورمان ایران ملاحظه می‌شود.آمریکا با طلای عجیبی که امشب در دوی صد متر با اختلاف کمتر از صدم ثانیه گرفت، بالاخره توانست چین را در صدر جدول بگیرد و با مجموع ۱۹ طلا، ۲۶ نقره و ۲۶ برنز در رتبه نخست توزیع مدال‌های المپیک قرار بگیرد. آمریکایی‌ها نسبت به روز گذشته ۱۰ مدال بیشتر کسب کردند و در اتفاقی که در المپیک ۲۰۲۴ کمتر رخ داده بود، نیمی از آنها به رنگ طلا بود.کاروان چین هم ۸ مدال به مجمع مدال‌های خودش اضافه کرد، اما با ۱۹ طلا، ۱۵ نقره و ۱۱ برنز به رتبه دوم سقوط کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

گروه ۷ نگران اسرائیل شد

به دنبال شهادت اسماعیل هنیه رهبر سیاسی گروه مقاومت حماس توسط رژیم صهیونیستی که باعث افزایش تنش در منطقه غرب آسیا شده است گروه ۷ بیانیه‌ای صادر کرد.وزرای خارجه گروه ۷ در این بیانیه نگرانی عمیق خود را از سطح بالای تنش در منطقه ابراز کرده‌اند.بیانیه این گروه در حالیست که موضع کشورهای غربی در قبال اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی که باعث تشدید تنش‌های فزاینده در منطقه شده است سکوت بوده است.وزرای خارجه گروه ۷ در ادامه بیانیه خود تاکید کرده‌اند، افزایش تنش در خاورمیانه تهدیدی برای شعله‌ور شدن درگیری گسترده‌تر در منطقه است.

منبع: خبرنگاران جوان

ماموریت ائتلاف به مرحله پایانی رسید

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که به مراحل خوبی برای پایان دادن به ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در عراق رسیده‌ایم. «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق طی سخنانی اعلام کرد که دولت این کشور به شکل قابل توجهی موفق شده تا هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی عراقی که در آن مستشاران ائتلاف بین‌المللی حضور دارند را محدود کند.وی افزود: کمیته‌های مذاکره کننده به مراحل خوبی در موضوع انتقال ماموریت ائتلاف بین‌المللی رسیده‌اند و دولت عراق طی دوره گذشته توانسته به شکل دقیق برای محدود کردن هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی عراقی که در آن، نیروها و مستشاران ائتلاف بین‌المللی حضور دارند، کار کند.سخنگوی نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: بیانیه‌ای که بعد از حمله اخیر به حشد شعبی در جرف النصر صادر شد، بیانیه‌ای روشن و دقیق درباره آنچه که در حال رخ دادن است و اتفاقی که افتاد، بود.یحیی رسول تصریح کرد: ما زمانی که با آمریکا تعامل می‌کنیم توافقنامه‌های امنیتی نظامی داریم و کمیته‌های مذاکره به مراحل خوبی در مسئله انتقال (پایان) ماموریت ائتلاف بین‌المللی رسیده‌اند، تا عراق روابط خوبی با ایالات متحده داشته باشد.

منبع:تسنیم

جدال فرنگی کاران برای کسب مدال آغاز شد

دهمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس در حالی امروز (دوشنبه 15 مرداد) پیگیری می‌شود که دو نماینده ایران در رشته کشتی فرنگی به مصاف حریفان خواهند رفت. مهدی محسن‌نژاد در وزن 60 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف «عبدالکریم فرگات» از الجزایر می‌رود و در صورت برتری مقابل این رقیب، در دور بعد با برنده کشتی «کوین آرماس رودریگوئز» از کوبا و «کنیچیرو فومیتا» از ژاپن مبارزه خواهد کرد. در این وزن 17 فرنگی‌کار حضور دارند. امین میرزازاده در 130 کیلوگرم در دور نخست با «آدام کون» از آمریکا مبارزه می‌کند و در صورت شکست این حریف، در مرحله بعد به مصاف برنده «میخاین لوپز» دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا و «لی» از کره جنوبی می‌رود.

منبع:تسنیم

حزب‌الله مقر فرماندهی اسرائیل را زد

حزب‌الله لبنان بامداد امروز دوشنبه از حمله پهپادی به یکی از مقرهای ارتش رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.جنبش حزب‌الله لبنان بامداد امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با مجموعه‌ای از پهپادهای تهاجمی مقر فرماندهی جدید لشکر 91 در پادگان «ایلیت» رژیم صهیونیستی را هدف حمله هوایی خود قرار داده است.در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت‌قدم و استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها و در پاسخ به حملات و ترورهای دشمن صهیونیستی در شهرک‌های البازوریه، دیرسریان و حوله در جنوب لبنان، دوشنبه مورخ 2024/08/05 با گروهی از پهپادهای تهاجمی مقر تازه‌تأسیس لشکر 91 در پادگان «ایلیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.در بیانیه حزب‌الله لبنان همچنین آمده است: در این حمله، اماکن و محل استقرار افسران و نظامیان صهیونیست هدف مستقیم قرار گرفته است که تعدادی از صهیونیست‌ها کشته و یا مجروح شدند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha