شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
سردار یدالله جوانی دوره بسیج دانش افزایی

حوزه/ سردار جوانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت مستقل در حال شکل‌دهی به نظم جدید جهانی است. انقلاب اسلامی با شعار "نه شرقی، نه غربی" توانست در برابر این قدرت‌ها مقاومت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز جمعه ۱۹ مردادماه در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور در سالن همایش های مجتمع فرهنگی امامت به مسئله فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: فلسطین یکی از مسائل اساسی جهان اسلام و یکی از مهم‌ترین موضوعات در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: دو رویکرد در قبال فلسطین وجود دارد یکی غرب تلاش دارد رژیم صهیونیستی را به عنوان یک قدرت در جهان اسلام حفظ کند.

سردار جوانی اضافه کرد: تحولات اخیر فلسطین و عملیات «طوفان الاقصی» مرحله جدیدی در تحولات منطقه‌ای و جهانی ایجادکرده است؛این تحولات بر نظم جدید جهانی تأثیرگذار خواهند بود و باید در کشور، منطقه و جهان به خوبی تبیین شوند.

وی جهاد تبیین را یکی از مهم‌ترین وظایف در مقابله با دشمنان دانست و افزود: دشمن ایمان و امید مردم را نشانه گرفته و باید با تقویت ایمان و امید، این تهدیدات را خنثی کنیم.

معاون سیاسی سپاه به اهمیت تحلیل کلان در موضوع فلسطین پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری با توجه به روندهای گذشته و وضعیت کنونی، عنوان کردند که ما به قله نزدیک هستیم و خستگی و ناامیدی در این مسیر ممنوع است.

وی تأکید کرد: جنگ هرچند خرابی‌هایی برای ما به دنبال داشت، اما برکات زیادی نیز به همراه داشت و در نهایت به فتح فلسطین منجر خواهد شد.

معاون سیاسی سپاه، با بیان اینکه انقلاب اسلامی را باید امتداد بعثت و احیای اسلام ناب با آرمان‌هایی مشخص دانست، افزود: این انقلاب زمینه‌ساز سعادت بشر و تمدن‌سازی اسلامی به‌عنوان شرط لازم برای ظهور امام زمان (عج) است.

سردار جوانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شده است، گفت: چله دوم انقلاب اسلامی، چله تمدن‌سازی و زمینه‌سازی برای ظهور خواهد بود. این بیانیه مراحل سه‌گانه خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را ترسیم کرده و تمامی دغدغه‌مندان باید با این نگاه راهبردی به سوی تحقق این اهداف حرکت کنند.

وی در ادامه به مسئله نظم نوین جهانی اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت کنونی جهان و قدرت‌های سلطه‌گر، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت مستقل در حال شکل‌دهی به نظم جدید جهانی است. تاریخ نشان می‌دهد که نظام‌های چندقطبی با محوریت قدرت‌های بزرگ همواره در تلاش برای سلطه‌گری بوده‌اند، اما انقلاب اسلامی با شعار "نه شرقی، نه غربی" توانست در برابر این قدرت‌ها مقاومت کند.

سردار جوانی عنوان کرد: جمهوری اسلامی در دوره نظام دوقطبی، در برابر دو بلوک شرق و غرب مقاومت کرد و با فروپاشی شوروی، غرب تلاش کرد تا سلطه کامل بر جهان را با محوریت آمریکا به دست آورد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی و مقابله با نظام‌های سلطه‌گر به پیش می‌رود و این مسیر به تحقق اهداف والای انقلاب منجر خواهد شد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: آمریکا پس از فروپاشی شوروی به دنبال تثبیت نظام تک‌قطبی بود و نخستین گام آن‌ها برگزاری کنفرانس صلح مادرید برای حل مسئله فلسطین بود.

وی تاکید کرد: آمریکا در دو دهه گذشته، با تمام توان خود در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه تلاش کرد تا سلطه خود را تثبیت کند. از جنگ‌های افغانستان و عراق گرفته تا راه‌اندازی گروه‌های تروریستی و حملات رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و غزه، همه با هدف تسلط بر این منطقه بود. اما جمهوری اسلامی با ایستادگی و مقاومت، این نقشه‌ها را ناکام گذاشت.

آمریکا با ترور حاج قاسم به دنبال از بین بردن عامل اصلی شکست‌های خود در منطقه بود

معاون سیاسی سپاه همچنین به نقش برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی در شکست طرح‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا با ترور حاج قاسم به دنبال از بین بردن عامل اصلی شکست‌های خود در منطقه بود، اما نتیجه این اقدام برعکس شد و مقاومت در منطقه جان تازه‌ای گرفت.

سردار جوانی بیان کرد: علی‌رغم تلاش‌های آمریکا برای ایجاد نظام تک‌قطبی و رهبری جهان، انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه مهم‌ترین عوامل شکست این اهداف بوده‌اند و جمهوری اسلامی با اتکا به نصرت الهی و پشتیبانی ملت ایران، در مسیر خود ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: آمریکا و غرب در پی ایجاد نظمی جدید در جهان هستند، اما حوادث اخیر در فلسطین و عملیات "طوفان الاقصی" شرایط را به کلی تغییر داده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: این عملیات برای اولین بار باور گسترده‌ای را ایجاد کرد که اسرائیل دیگر قابل ادامه نیست و آن قفل ذهنی شکست‌ناپذیری این رژیم شکسته شده است.

سردار جوانی به حضور چند صد هزار نفری مردم در خیابان‌های لندن، پاریس، نیویورک و اعتراضات گسترده در دانشگاه‌های معتبر آمریکا اشاره کرد و گفت که این نشان‌دهنده شکست استراتژیک رسانه‌ای غرب پس از عملیات طوفان الاقصی است.

وی، به اهمیت نامه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غرب، به ویژه جوانان اروپا و آمریکا، اشاره کرد و گفت: این نامه‌ها را با نامه‌های پیامبر اسلام به سران زمان خود مقایسه کرد که این نامه‌ها حاکی از تحولات تاریخی و تغییرات عمیقی است که در جهان در حال وقوع است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این نامه‌ها خطاب به دانشجویان غربی نوشته‌اند که «شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید و بخشی از مقاومت جهانی علیه ظلم و ستم هستید.»

وی بیان کرد: مفهوم مقاومت جهانی در حال شکل‌گیری است و این مقاومت در برابر تلاش‌های غرب برای جهانی‌سازی به معنای غربی‌سازی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقش رژیم صهیونیستی در این معادلات اشاره کرد و گفت: برخلاف ادعاهای حقوق بشری غرب، آمریکا و اروپا در حمایت از اسرائیل تمامی اصول حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند.

سردار جوانی به سخنان اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی، در ماه‌های ابتدایی جنگ غزه پس از عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و بیان کرد: این سخنان نشان‌دهنده بحران عمیق در اسرائیل و تغییرات بزرگ در معادلات جهانی است.

وی ادامه داد: جنگ غزه تنها نبردی میان اسرائیل و حماس نیست، بلکه جنگی است برای نجات تمدن غرب.

آمریکا و انگلیس با تمام توان به دنبال حفظ رژیم صهیونیستی هستند

وی بیان کرد: آمریکا، فرانسه، و انگلیس با تمام توان در تلاشند تا رژیم صهیونیستی را حفظ کنند، حتی اگر این رژیم همه قواعد انسانی و بین‌المللی را زیر پا بگذارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که گفته بود "اگر اسرائیل هم نبود، ما باید آن را ایجاد می‌کردیم"، افزود: هدف از ایجاد اسرائیل جلوگیری از ظهور تمدن اسلامی بوده است.

سردار جوانی با اشاره به شکست طرح‌های آمریکا در منطقه و بیداری جهانی که با موضوع فلسطین به وجود آمده، سوال کرد که آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند از وضعیت فعلی که به سمت نابودی و محدودیت پیش می‌رود، رهایی یابد یا خیر.

وی عنوان کرد: اگر نابودی اسرائیل را به عنوان تسریع‌کننده روند تغییرات جهانی بپذیریم، از دل خرابه‌های غزه، نظمی جدید شکل خواهد گرفت که در آن جهان اسلام به عنوان یک قطب قدرت با ایدئولوژی توحیدی نقش‌آفرینی خواهد کرد.

سردار جوانی همچنین به نقش کلیدی اضلاع مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان اشاره کرد و بیان کرد: اسرائیل با وجود تهدیدهای گذشته، امروز توانایی حمله به لبنان را ندارد، زیرا به نقاط ضعف خود و استهلاک نیروهایش آگاه است.

وی به نقل از یکی از مقامات سازمان سیا، هشدار داد که اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، با صدها رزمنده از یمن، عراق، و دیگر نقاط مواجه خواهد شد که به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت خواهند کرد و اسرائیل را با چالشی بزرگ روبه‌رو خواهند ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha