پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
منتظری

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در دوره توانمندسازی مبلغان اربعین، ضمن تحلیل فعالیت‌های اجتماعی و تبلیغی در ایام اربعین، به اهمیت تجربه نگاری و ارائه خدمات اجتماعی به زائران تاکید و نکاتی را تبیین نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین منتظری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در دوره توانمندسازی گروه های جهادی تبلیغی اربعین حوزه علمیه خراسان که امروز در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، به بررسی و تحلیل فعالیت‌های اجتماعی و تبلیغی در ایام اربعین پرداخت و از مبلغان این حوزه خواست تا همت و عزم جدی در این ایام داشته باشند.

وی ضمن ذکر خاطره ای از شهید عبدالله ضابط که جان خود را در راه تبلیغ داد، تصریح کرد: همسر شهید چنین می گفت که وقتی عبدالله به خانه می آمد از خستگی به خاب می رفت؛ همیشه چنین می گفت که همه توان خویش را در مسیر نام امیر المومنین(ع) و ترویج و اشاعه معارف اهل بیت(ع) قرار می دهم و همینطور هم شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: وقتی مبلغان تلاش می کنند تا بندگان را نزد خداوند و خداوند را نیز نزد بندگان محبوب کنند و دراین مسیر عمر، زندگی، جوانی و توان خود را مصروف می نمایند دارای پاداش خواهند بود، ابراز کرد: باید پیوسته از اهل بیت و ائمه معصومین(ع) استمداد کنیم تا در مسیر طلبگی و نوکری ثابت قدم بمانیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به ضرورت تجربه نگاری در مسیر پیاده روی اربعین، از مبلغان خواست تا خاطرات خود را در قالب های تجربه نگاری همان شب به صورت مکتوب و یا فایل های صوتی تدوین و ضبط نمایند و ضمن تاکید بر اهمیت این امر، خاطر نشان کرد: تجربه های ثبت شده نشان می دهد تجربه نگاری یک روش تبلیغی موفق است.

وی با بیان این که سال گذشته حوزه علمیه خراسان 3200 نفر مجوز خروج از کشور گرفت زیرا که به اهمیت حضور طلاب در مسیر پیاده روی اربعین و در جمع مردم اشراف دارد، عنوان کرد: خود مردم تشنه حضور طلاب هستند و همین که آنان را ملبس در مسیر پیاده روی اربعین و در کنار و همراه خود ببینند اثرگذاری ویژه تبلیغی دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی ضمن اشاره به تلاش و همت و عزم طلاب در این مسیر برای اعتلای معارف اهل بیت(ع) اظهار داشت: مبلغان تلاش کنند در این مسیر و در برابر زائران همکاری داشته باشند؛ زمانی که با شیخ زکزاکی نیز صحبتی را داشتیم بر همین مسئله خدمات اجتماعی تاکید داشت که چه اندازه می تواند در فرایند تبلیغ موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان این که پیشران تبلیغ تشیع ارائه خدمات اجتماعی است، گفت: در پروتکل های تبلیغی، می بینید آنجا که بحث ارائه کمک های بهداشتی و درمانی و یا گروه های پزشکی و ... هستند ارائه خدمات اجتماعی چه اندازه موثر بوده و یا ارسال بسته های معیشتی برای خانواده های مستمند نیز اثر داشته است لذا باید گفت پیشران تبلیغ تشیع، ارائه خدمات اجتماعی به عموم مردم است و از این مهم بعنوان یک راه تبلیغی موثر نباید فراموش کرد.

وی در ادامه ضمن ارائه توصیه هایی به مبلغان اربعین برای حضور در مسیر پیاده روی، از آنان خواست تا در هماهنگی با مسئولین سرگروه ها نسبت به حضور در مسیر و هماهنگی با یکدیگر در راستای ارائه خدمت به مردم اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha