پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
مقدادی

حوزه/ مدیر تبلیغ حوزه حوزه علمیه خراسان از برگزاری دوره توانمندسازی گروه های جهادی تبلیغی اربعین این حوزه خبر داد و گفت: در این دوره مهمترین محتواهای موردنیاز برای توشه تبلیغی مبلغان اربعین برای آنان تبیین شد.

حجت الاسلام مقدادی، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به معرفی دوره توانمندسازی گروه های جهادی تبلیغی اربعین این حوزه پرداخت و گفت: همواره با توجه به نزدیکی به ایام اربعین و ورود در ماه صفر، ماه عزای آل الله و با توجه به ظرفیت تبلیغی ویژه این ایام، مبلغان مختلفی وارد سرزمین عراق و مسیر پیاده روی اربعین می شوند و در راستای اهداف بلند اهل بیت(ع) گام‌های ارزشمندی را بر می دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان چندین سال است که برنامه‌ای را تحت عنوان اعزام مبلغ به آن سرزمین و به تعبیری فعالیت در راستای بیان معارف بلند اسلامی، احکام، تبلیغ چهره به چهره و با گرایش های مختلف دارد که مطابق توانمندی نیروهای مستعد این حوزه نسبت به این مهم مبادرت ورزیده و افراد را اعزام می‌کند.

مدیر تبلیغ حوزه حوزه علمیه خراسان با بیان این که امسال ۲۴ گروه تبلیغی جهادی به این عرصه برای ارائه خدمت وارد می شوند، تصریح کرد: این گروه های جهادی تبلیغی بر اساس برنامه ریزی ها از مرز مهران وارد سرزمین عراق شده و در نجف به مدت 2 روز استقرار پیدا می کنند. این ها امروز از علی بن موسی الرضا(ع) اذن گرفته و در نجف با امیرالمومنین(ع) تجدید عهد نموده و اذن مجددی می گیرند و حرکت خود را از 25 مردادماه آغاز می کنند.

حجت الاسلام مقدادی با بیان این که گروه های جهادی تبلیغی در این مسیر فعالیت‌های گسترده فراوانی را دنبال می‌کنند، به تبیین این فعالیت ها پرداخت و ابراز کرد: مبلغان این حوزه تبلیغ به چهره چهره در مسجد کوفه، مسجد سهله، مسیر نجف تا کربلا، مواکب و مسیر پیاده روی اربعین خواهند داشت و بر اساس توانمندی های خویش وظائف را دنبال می کنند.

وی با اشاره به حضور و فعالیت گروه های تخصصی در میان این 24 گروه جهادی تبلیغی از جمله گروه کودک و نوجوان، گروه تخصصی زباندانان مسلط به زبان های جهانی و ... عنوان کرد: در این مدت از این ظرفیت های موجود نیز به نحو احسن در راستای تبیین و به تعبیری شناخت راه ابا عبدالله الحسین(ع) استفاده خواهد شد.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که در همین راستا دو روز برنامه توانمندسازی نیز برای مبلغان برگزار شد و از اساتید بسیار مجرب و توانمند حوزه خراسان استفاده کردیم، گفت: اساتید در زمینه شناخت فرق و ادیان برنامه‌های خوبی را ارائه دادند و در زمینه تبلیغ چهره به چهره نیز تجربیات خوبی را منتقل کردند.

حجت الاسلام مقدادی ادامه داد: در این دوره مدیر حوزه علمیه خراسان نیز ارشادات و راهنمایی های ارزشمندی به ملبغان داشتند که امیدواریم مبلغان با این توشه محتوائی وارد تبلیغ در سرزمین عراق شده و در تحقق رسالت خویش بدرخشند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha