جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
نماینده ولی فقیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با انتقاد از حضور بی شناسنامه‌ها در عرصه خبر گفت: هر روز با اخبار خبرنگاران زندگی می‌کنم

به گزارش خبرگزاری از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در نشست با مدیران رسانه‌های استان خراسان شمالی و برخی از فعالان فضای مجازی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران مسئولیت بزرگی در جامعه بر عهده دارند و پایبندی به متن واقع و حقیقت یک اصل بسیار مهم است.

وی افزود: خبرنگاران باید مراقبت کنند که حواشی از متن بزرگتر نشود. مدیران نیز باید نوعی هراس و ترس از نقد خبرنگاران داشته و این هراس باعث شود در مجموعه کارهایی که با آنها سپرده شده است دقیق و با برنامه حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با ذکر مثالی از یک پرونده قدیمی در مورد استادیوم 19 مهر بجنورد گفت: باید نقدها در عرصه خبری آنقدر جدی و با علم و یقین باشد که مسئولان در مواردی این چنین حساب کار را کرده و به سراغ اصلاح کار خود بروند تا بیت المال زائل نشود.

امام جمعه بجنورد گفت: شجاعت در عرصه خبر به این معناست که حتی یقه هم حزبی هم جناحی و هم فکر خود را نیز آنجا که مسیر را اشتباه می‌رود گرفته و برای اصلاح آن برنامه داشته باشیم. اگر نهاد یا دستگاهی از ما تشکر می‌کند نباید این دلیلی برای انتقاد نکردن از آن مجموعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برخورد با افرادی که بدون شناسنامه و معرفی در فضای حقیقی به نقدهای غیرسازنده می‌پردازند شد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی برای حفظ آرامش جامعه و اینکه مسیر دولت مسیر درستی باشد با این افراد در فضای مجازی برخورد کنند. بی‌شناسنامه‌ها در عرصه خبر و مجازی جایگاهی ندارند.

وی افزود: مسئولان نیز باید در برابر نقدها و انتقادات جنبه و ظرفیت داشته باشند. آیت الله شهید رئیسی نمونه یک مسئول تراز انقلاب اسلامی بود که در میدان کار می‌کرد اما هیچگاه به زبان نیاورد که چه انتقاداتی از وی شده و هیچگاه پاسخ آنها را نداد. توصیه من به مدیران این دولت این است که حتماً در میان مردم حضور داشته باشند تا درد آنها را از نزدیک لمس کنند حضور در میان مردم که روش و منش شهید جمهور بود باید در ادامه مسیر دولت نیز تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: از خبرنگاران می‌خواهم در مطالب و گفته‌های خود گزینشی عمل نکنند. اینکه از یک مسئول یا مدیری خوشمان نمی‌آید و او را نقد و حتی گاهی انتقاد غیر سازنده و غیرمنصفانه می‌کنیم این روش درستی نیست. در بحث درج اخبار باید سلایق را کنار گذاشته و آنچه که به نفع مردم است را منتشر کنیم.

حجت الاسلام نوری در ادامه با بیان اینکه باید حب و بغضها را در درج و انتشار اخبار دخالت ندهیم گفت: این یک روش و منش اسلامی است که اگر در درج اخبار نیز لحاظ شود جامعه به سمت اخلاقی شدن پیش رفته و مشکلات مردم نیز حل می‌شود.

وی افزود: مردم و جامعه باید به اخبار اعتماد کنند و این اعتماد پایه حرکت جامعه است. اگر صداقت در درج اخبار وجود داشته باشد حتماً جامعه آن را تشخیص داده و به صاحب و منبع آن خبر اعتماد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: واقعیت این است که من امام جمعه و نماینده ولی فقیه هم هر روز با اخبار شما زندگی می‌کنم و مدام خبرها را چک می‌کنم که کدام رسانه چه حرفی زده است. اخبار شما برخی اوقات ما را خوشحال، برخی وقت‌ها عصبی و برخی اوقات موجب تشنج جامعه می‌شود. این طبیعی است اما باید به سمت تزریق امید در جامعه حرکت کنیم. این نشانه تاثیر و مسئولیت بسیار زیاد شما در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha