دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه آزادگان و شهدای غریب ذخایر فرهنگی و انقلابی ما هستند، گفت: باید با توجهات ویژه مسئولان و جهاد تبیین، راه نسل نو، راه این شهدا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در همایش شهدای غریب در سالن ۹ دی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غریب، این شهدا را نماد صبر و مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: شهدای غریب دارای دو ویژگی خاص و ممتاز هستند که یکی اسارت و دیگری مظلومیت است، اسارت در دست رژیمی که در جنایات و سفاکی از اجدادشان که در برابر اهل بیت(ع) ایستاده بودند ارث برده و خاندان بزرگی مثل خاندان حکیم را زنده به گور کرده‌اند.

امام جمعه بوشهر افزود: از جهتی این شهدا مظلوم بودند، چون در بدترین شرایط زیستی به سر می‌بردند و مورد شکنجه و آزار سفاکان آن رژیم بوده و مجامع بین المللی هم از آنان حمایت نمی‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ویژگی بزرگی آنها داشتن صلابت برخواسته از ایمان، شجاعت، تقوا، ولایتمداری و انقلابی بودن بود، شهدای غریب راه خدا را یافته بودند و در مقابل تمامی مشکلات استقامت می‌کردند که پاداش الهی آنها این بود و فرشتگان یاور آنها بوده و خوف و اندوه در وجود آنها راه نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: در طول تاریخ، ائمه اطهار الگوی ما بوده‌اند، در بغداد امام کاظم(ع) اسیر و غریب بود و سال‌ها در سیاه چاله در زندان‌های بغداد به سر بردند اما با روح استقامت به همه ما درس دادند که باید در عین اسارت و مظلومیت مقتدر بود و با اینکه در اسارت دشمن هستیم، دشمن را به اسارت بکشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه شهدای غریب دارای ویژگی‌هایی بودند که باید آنها را بیان کنیم، ابراز کرد: آنها هم منتظرالشهاده بودند و هم شهید شدند و این نشان از صداقت آنها است، این شهدا مجموعه‌ای از فضائل هستند، هم اسیر شدند و هم در اسارت دشمن را شکست دادند و سپس خود شهید شدند.

وی با بیان اینکه حفظ حریم شهدا و خانواده آنها و آزادگان بسیار مهم است، گفت: تکریم آنها نشان از سلامت حرکت یک جامعه است، اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست به این دلیل است که شهید با شهادتش آسمانی می‌شود، راهش را دست ما می‌سپارد و لذا مهم همین راه شهید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه آزادگان و شهدای غریب ذخایر فرهنگی و انقلابی ما هستند، اظهار کرد: باید با توجهات ویژه مسئولان و جهاد تبیین، راه نسل نو، راه این شهدا شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: حل مشکلات آزادگان و خانواده‌های شهدا و حمایت از جمعیت‌هایی که این عزیزان تشکیل می‌دهند بسیار مهم است و مسئولان باید به طور ویژه حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha