سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
حجت الاسلام باقری نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا

حوزه/ حجت الاسلام باقری گفت: در واقع جهاد تبیین در رسانه‌ها، انعکاس خبر حقیقی و واقعی است تا مردم به‌درستی آگاهی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام برهان باقری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی هویزه، به اهمیت تقش رسانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: رسانه‌ها کمک می‌کنند تا مردم واقعیت را بفهمند و براساس واقعیت تصمیم بگیرند و در زندگی شان به کار گیرند.

وی افزود: اگر خبرنگاران واقعیتی که در جامعه وجود دارد را به‌خوبی منعکس کنند، در این صورت جامعه را به سمت پیروزی و رستگاری سوق خواهند داد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه خبرنگاران رسالت بسیار سنگینی دارند، گفت: اطلاع رسانی صحیح باعث می‌شود مردم و مسئولین در کنار هم در یک مسیر قرار گیرند.

وی به نقش فعال خبرنگاران در پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و یادآور شد: خبرنگاران در تحولات و حوادث جامعه نقش عمده‌ای دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) به نقش اطلاع رسانی رسانه‌های ملی و خبرگزاری‌ها در مراسم تشییع شهید سلیمانی پرداخت و ابراز کرد: خبرنگاران نقش مهمی در تببین وقایع مهم جامعه دارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی و آمریکایی وقایع مهمی چون غزه را سانسور می‌کنند، اظهار کرد: اخباری نیز تولید می‌شود که با جهت گیری‌های خاص صورت می‌گیرد، دشمنان ما طبیعی است که در راستای اهداف خودشان عمدتاً متوسل به خبرهای کذب می‌شوند.

وی ابراز کرد: در ایران اسلامی خبرنگاران واقعا در حال جهاد هستند، علیرغم هجمه‌هایی که علیه ایران و اسلام در دنیا صورت می‌گیرد اما رسانه‌های ما به واقعیت‌های جامعه ایران، جامعه اسلامی و بین الملل می‌پردازند.

حجت الاسلام باقری، با بیان اینکه توجه به فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت در تبیین واقعیت امروز جهان یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه امروز باید به جهاد تبیین بپردازند.

وی تصریح کرد: در واقع جهاد تبیین در رسانه‌ها، انعکاس خبر حقیقی و واقعی است تا مردم به‌درستی آگاهی پیدا کنند، همان طور که در زمان انتخابات اصحاب رسانه به این وظیفه به درستی پرداختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه نقش خبرنگاران در فتنه‌ها و رسوایی نقشه‌های دشمن در دهه‌های مختلف را مشاهده کردیم، خاطرنشان کرد: گاهی خبری که واقعیت ندارد ممکن است فتنه باشد که در مقابل اخبار کذب باید روشنگری کرد چرا که آگاهی مردم در فتنه‌ها بسیار مهم است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha