جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
خاتمی

حوزه/ آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ما نظام باتدبیر هستیم؛ یعنی اینکه کی، کجا و چگونه بزنیم این با تدبیر ما است. بگذار این اضطراب و دلهره در دل رژیم صهیونیستی بمانید؛ ولی بی تردید در زمان مناسب انتقام جانانه خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تهران به امامت آیت الله سید احمد خاتمی آغاز شد.

آیت الله خاتمی در ابتدا اظهار کرد: سیدالشهدا این دو جمله را در باب با نصیحت این چنین نوشتند: هر کس کاری را با نافرمانی خدا بخواهد پیش ببرد آنچه که به آن امید دارد بیشتر از دست می‌دهد و آنچه که ازش بیم دارد زودتر به سرش می‌آید.

وی افزود: با خدا رفیق باشیم آنان که با خدا رفیق هستند به آنچه که می‌خواهند مصلحتش باشد؛ گاه چیزی که ما می‌خواهیم به مصلحت ما نیست؛ به مصلحتش باشد بهش می‌رسد؛ اصل رفاقت با خداست. با خدا رفیق باشیم به آنچه که بخواهیم می‌رسیم.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ مباحث توحیدی در خطبه اول محور بحث ما بود؛ ماه صفر، ماه ورود آزادگان کربلا است که من اسیران نمی‌گویم، این‌ها آزاده‌اند آزادگانی که آزادگی به عالم آموختند. شام غرق عیش و عشرت بود در وقت ورود و در وقت رفتنشان شام را شام غریبان کردند و رفتند.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب ما مدیون امام حسین(ع) است؛ حماسه هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم مدیون امام حسین است. کشور را عشق به امام حسین(ع) نگه داشته و در برابر دشمنان حفظ کرده است.

وی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه عنوان کرد: به سیدالشهدا یک کسی عرض کرد که فضیلت چیست؟ ایشان عرض کردند دو چیز است، یکی در اختیار داشتن زبان است. قرار نیست هر چیز انسان خواست به زبانش آمد بگوید؛ و دوم نیکی کردن به دیگران.پرسیدن نقصان چیست؟ ایشان عرض کردند، حرف های بگویید که به شما ربط دارد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: عمار بن یاسر تحفه بود؛ پدر و مادر او شهید و برادرش نیز شهید؛ خودش هم شهید بصیرت در رکاب مولا علی علیه السلام بود. روز ۲۲ مرداد ۷ صفر به نام روز سلمان فارسی نامیده شده؛ این بزرگ اصحاب پیامبر اکرم.

وی افزود: این روزها مسئله برنده شدن برندگان در المپیک مطرح است؛ ما توفیق هرچه بیشتر ورزشکارانمان را در المپیک از خداوند می‌طلبیم که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در بیاورند.

وی عنوان کرد: چهار مطلب را در نظر گرفتم که مختصر محضر شما شما خوبان عرض کنم؛ مطلب اول سراسر کشور بوی کربلا می‌دهد؛ بوی اربعین می‌دهد. رزمایش بزرگ حسینی است. موهبت خداوند به دلدادگان ابی عبدالله الحسین است. بیعت با حسین است و همه آنها که قدم به قدم از نجف ۱۵۰۰ علم، با عشق گاهی دیده می‌شد بعضی‌ها با گریه این مسیر را طی می‌کنند، افتخار کنند آنهایی که توفیق این را دارند که در این راهپیمایی مقدس و معنادار شرکت می‌کنند. همه می‌آیند؛ بنده در سال گذشته کودکان را دیدم، ناتوان‌ها را دیدم و دیدم جوانان بسیاری که با شور و عشق در این مسیر هستند.

امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از مسئولان اربعین، ادامه داد: خدا گواه هست وقتی می‌شنوم مسئولی اعلام می‌کند که ما می‌خواهیم در مسیر راه این عزیزان تسهیلات فراهم کنیم از صمیم قلب دعایشان می‌کنم و همین جا تشکر می‌کنم از مردم عراق و دولت عراق؛ سال گذشته ترافیک زیاد بود. بنده مجبور بودم از بغداد و حله بگذرم؛ از شهرهای مختلف دیدم تمام این شهرها بسیج شدند برای پذیرایی از زائران ابی عبدالله الحسین. زائرانی که از خود عراق به سوی کربلا می‌روند؛ خداوند اجر بدهد به تمام کسانی که این پرچم را سرافراز نگه می‌دارند.

وی بیان کرد:‌ با این که گذشته اما بنده وظیفه می‌دانم متذکر شوم که روز ۱۷ مرداد روز خبرنگار نامیده شده به خاطر شهادت شهید صارمی که در ۱۷ مرداد ماه در افغانستان به شهادت رسیدند؛ قصه خبرنگاران و رسانه‌ها مسئله جدی باید گرفته شود؛ در دنیا فکر و فرهنگ رفتار را در حقیقت رسانه و خبرنگاران رقم می‌زنند.

وی مطرح کرد: ایام ماه سفر نیز ایام خبرنگاران حماسه بزرگ عاشوراست؛ اگر این خبرنگاران نبودند، سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود_ کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه یزید دو نقشه در رابطه با واقعه کربلا داشت، تصریح کرد: نقشه اولش این بود که اصلاً حادثه را انکار کند و بگوید اصلاً کشتنی نبوده؛ اجلشان رسیده از دنیا رفتند. این نقشه را این آزادگان برملا کردند. امام سجاد گفت: اهل عالم بدانند پدرم حسین را با شکنجه کشتند. قتل صبر یعنی با شکنجه کشتن. مردم کوفه پای سخنرانی حضرت زینب گریه می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: سر بریده حسین را وارد مجلس ابن زیاد کردند، رباب همسر فهمیده سیدالشهدا با بصیرت بلند شد و سر بریده حسین را بغل گرفت و گفت حسین من، من تو را فراموش نمی‌کنم، ناپاکان به جان تو افتادند و تو را کشتند؛ این‌ها خبرنگار نهضت ابی عبدالله بودند.

وی ادامه داد: نقشه دوم این بود که اگر این نقشه ها نگرفتند، بگویند آنها خارجی هستند؛ این را هم خبرنگاران خنثی کردند. اهل بیت در خطبه‌هاشان معمولاً اگر می‌خواهند اسم پیغمبر را بگویند، می‌گویند صلی الله علی نبینا. ولی زینب در کوفه وقتی خطبه خواند گفت والسلام و الصلاه علی ابی محمد؛ اهل کوفه بدانید ما خارجی نیستیم. نان و خرماها را پس داد زینب و برای مردم سوال شد که چرا پس می‌دهید؛ ایشان گفتند ما اسیران آل پیغمبریم.

آیت الله خاتمی مطرح کرد: خبرنگارانی که در مسیر بیان حقیقت حرکت می‌کنند، در حقیقت این راه را دنبال می‌کنند و این حقیقت که کتمان ناپذیر است این است که خبرنگاران در عصر جهاد تبیین نقش بزرگی دارند. کار خبرنگاران کار ارزشمند و در عین حال کار سخت است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در توصیه‌ای به خبرنگاران مطرح کرد: در حرفه خود امانتداری و وفاداری به حقیقت را رعایت کنید و حقایق را به صورت امانتمدارانه بنویسند.

آیت الله خاتمی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه در تهران اظهار داشت: این جنایت و جنایت‌هایی که در غزه در حال انجام است، نشان دهنده قاتل، مفسد و محارب بودن رژیم صهیونیستی است و مرگ بر اسرائیل حق این رژیم است. همچنین هیچ تردیدی نیست جنایات بیش از ۱۰ ماه صهیونیست‌ها در غزه با مباشری آمریکا انجام می‌شود و اگر این رژیم مستکبر، حامی جنایتکاران صهیونیستی نبود، بیش از ۴۰ هزارنفر از فلسطینیان به شهادت نمی‌رسیدند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا شریک جنایات در غزه و شهادت هنیه هستند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره شهادت این شهید تعبیری عنوان فرمودند مبنی بر اینکه خونخواهی برای شهادت این مجاهد را وظیفه می‌دانیم و رژیم صهیونیستی بداند انتقام خون این شهید را خواهیم گرفت.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اما ما نظام با تدبیری هستیم و اینکه کی، کجا و چگونه بزنیم بر اساس تدبیر ما است و باید رژیم صهیونیستی تا آن زمان مدام در ترس و دلهره باشد ولی بداند در زمان و مکان مناسب انتقام خواهیم گرفت.وی با اشاره به انتخاب یحیی سنوار به عنوان رهبر سیاسی حماس گفت: انتخاب سنوار تودهنی محکمی به رژیم صهیونیستی بود و او بیش از ۲۰ سال در زندانی صهیونیست‌ها بوده و به صهیونیست‌ها گفته روزی ما، شما صهیونیست‌ها را به اسیری خواهیم گرفت و این شرایط نشان می‌دهد جبهه مقاومت تا پیروزی پیش خواهد رفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم اظهار داشت: در این روزها انتخاب اعضای کابینه دولت توسط رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد و رهبر معظم انقلاب برای اعضای کابینه ویژگی‌هایی از جمله امین، صداقت، متدین، معتقد به جمهوری اسلامی، ایمان، امید به آینده، پاکدستی، نداشتن سابقه سوء، کارآمدی و حزبی نبودن را برشمردند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: تشکیل کابینه‌ای با چنین صفاتی به نفع نظام است. اگر این اتفاق رخ ندهد دچار خسارت خواهیم شد اما به دولت و مجلس شورای اسلامی برای انتخاب وزرا طبق معیارهای گفته شده رهبر معظم انقلاب خوشبین هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha