چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
بهمنی

حوزه / حجت الاسلام بهمنی گفت: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی، هنگام بمباران همه به پناهگاه یا مکان امن می‌رفتند، در بمباران تهاجمات فرهنگی دشمن نیز باید به پناهگاه امنی همچون قرآن و اهل بیت(ع) پناه برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد بهمن صبح امروز در مراسمی در جمع کارکنان پدافند هوایی منطقه شهید نصر به فضیلت زیارت پرفیض اربعین امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: طبق روایتی از حضرت علی(ع)، خوشبخت‌ترین مردم کسی است که فضیلت اهل بیت عصمت و طهارت را بشناسد.

وی زیارت اربعین امام حسین(ع) و توجه به معارف بلند عرفانی آن را فرصتی برای این شناخت و معرفت عنوان کرد و گفت: علت تاکید ائمه طاهرین(ع) بر زیارت اربعین همین کسب معرفت است.

وی یادآور شد: بنا بر روایتی از پیامبر اکرم(ص) اگر خداوند خیر خانواده‌ای را بخواهد کاری می‌کند که در آن خانواده کوچکترها به بزرگترها احترام می‌گذارند، آنها را در دین آگاه می‌کند و به آنها تدبیر در اقتصاد می‌دهد.

وی در توضیح این روایت خاطرنشان کرد: دین یعنی همان چیزی که انسان را در مسیر خداوند قرار می‌دهد و تدبیر در اقتصاد به معنی مدیریت درآمد و کنترل مخارج است و اگر در خانواده‌ای نباشد معیشت دچار مشکل خواهد شد.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نپاجا در ادامه با بیان اینکه انتظار و توقع اسلام از خانواده، آرامش است، ابراز کرد: وجود امکانات مادی و رفاه در زندگی باعث ایجاد آسایش می‌شود ولی لزوما خانواده‌ای که آسایش دارد، آرامش ندارد.

وی آرامش را محصول پایبندی اعضای خانواده به اصول و مبانی دینی عنوان کرد و گفت: آیه شریفه الا بذکر الله تطمئن القلوب، ناظر بر همین موضوع است.

حجت الاسلام بهمنی، موفقیت خانواده در امور مختلف به‌ویژه تربیت صحیح فرزندان را وابسته به تلاش خستگی ناپذیر والدین در زمینه تربیت، توکل و توسل آنها به خدا و اهل بیت(ع) عنوان کرد و یادآور شد: پایبندی والدین به اصول و ارزش‌های دین اسلام در این زمینه موثر و زمینه‌ساز تربیت دینی فرزندان است.

وی با بیان اینکه با تهاجم فرهنگی دشمن روبرو هستیم، ابراز کرد: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی، هنگام بمباران همه به پناهگاه یا مکان امن می‌رفتند، در بمباران تهاجمات فرهنگی دشمن نیز باید به پناهگاه امنی همچون قرآن و اهل بیت(ع) پناه برد.

وی با تشکر از همسران کارکنان، صبر، مدارا و همکاری آنها در برابر ناملایمات و کاستی‌ها را رمز موفقیت کارکنان قلمداد کرد.

در پایان از کارکنان، خانواده‌ها و اعضای وابسته عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی و از ودیعه گذاران برتر منطقه پدافند هوایی مرکزی در صندوق قرض الحسنه امام حسن مجتبی(ع) عقیدتی سیاسی این منطقه با اهداء لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha