چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندارن گفت: مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران انجام شد.

خانم هدایتی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از ساری، از انجام مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران خبر داد و اظهار داشت: مصاحبه از داوطلبین مدرسه علمیه تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل و ریحانه الرسول(س) جویبار و نورالزهرا(س) ساری، در محل مدیریت استان مازندران انجام شد.

وی افزود: رشته‌های فعال در مدیریت این استان، تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن می‌باشد و مدرسه تخصصی نورالزهرا(س) ساری برای اولین سال نیز در رشته کلام اسلامی در مقطع سطح چهار، طلبه می‌پذیرد.

هدایتی با اشاره به اینکه مصاحبه توسط سه نفر از اساتید مجرب و با سابقه انجام شد، خاطرنشان کرد: از ۶۴ نفر طلبه خواهر که در آزمون کتبی سطح ۴ شرکت کرده‌اند، کسانی که به مرحله مصاحبه دعوت شدند از نظر علمی مورد سنجش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این مصاحبه سؤالات مربوط به دروس تخصصی رشته‌ها اعم از تفسیر، علوم قرآنی، تطور و تاریخ، کلام اسلامی و در بخش اطلاعات عمومی، مباحثی اعم از اطلاعات پایه طلبگی از جمله احکام، مورد پرسش قرار گرفت.

هدایتی اظهار کرد: انتظار می‌رود این طلاب در رشته‌های تحصیلی، با رویکرد اجتهادی در دروس مرتبط متبحر شوند، دارای رویکرد نقادانه و نظریه پردازانه باشند، توان تبلیغ و پاسخ‌گویی به نیازهای علمی و مسایل تخصصی رشته و گرایش خود و توان پژوهشی در حد تحلیل، نقد و ارائه نظر در مسائل تخصصی رشته خود را داشته باشند.

وی تصریح کردک در حال حاضر بیش از ۵۵ طلبه در مدارس تخصصی سطح چهار در حال تحصیل می‌باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha