پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
انعقاد المؤتمر السنوي العاشر لمبلغات زيارة الأربعين في النّجف الأشرف

حوزه/ شهر نجف اشرف شاهد برگزاری دهمین همایش سالانه بانوانِ مبلّغِ زیارت اربعین به مناسبت اربعین زیارت امام حسین (علیه السلام) بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شهر نجف اشرف شاهد برگزاری دهمین همایش سالانه بانوانِ مبلّغِ به مناسبت اربعین زیارت امام حسین (علیه السلام) بود.

این همایش در قالب طرح تبلیغی برای زائرین در مسیر زائران (طریق یا حسین) که زیر نظر حوزه علمیه نجف اشرف و با حمایت عتبات عالیات به ویژه آستان مقدس عباسی انجام می شود، برگزار می شود.

شیخ مسلم اعجام، مسئول تبلیغ بانوان در این طرح، گفت: دهمین همایش سالانه بانوانِ مبلغِ زیارت اربعین با هدف تقویت جنبه‌های فقهی و عقیدتی زائرین زن و پاسخگویی به پرسش ها و سؤالات آنان مطابق با توصیه های مرجعیت دینی برگزار می‌شود.

وی افزود: مبلغان زن در ایستگاه های تبلیغی در امتداد مسیر های پیاده روی زائرین منتهی به شهر مقدس کربلا حضور خواهند داشت.

شیخ اعجام بیان داشت: بیشترین تمرکز بر روی جاده (بابل - کربلا) و (نجف - کربلا) خواهد بود. با توجه به تراکم بالای زائران در این مناطق، موکب های واجد شرایط انتخاب شدند که حاوی ایستگاه های تبلیغی نمونه هستند.

وی تأکید کرد: این طرح از حمایت بزرگ حضرت آیت الله سیستانی و عتبات عالیات به ویژه آستان مقدس عباسی برخوردار است که خودرو هایی را برای جابجایی شرکت کنندگان فراهم کرده و همچنین از حمایت لجستیکی لازم برای موفقیت برگزاری آن برخوردار است.

"دعاء الطالقانی" بانوی مبلّغ نیز گفت: این طرح با هدف گسترش آگاهی های دینی در بین زائران اربعین، پاسخگویی به سؤالات شرعی آنها و طرح سوالات بدون محدودیت است؛ به دلیل اینکه از یک خانم پرسیده می شود که از خجالت و محدودیت ها جلوگیری می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha