پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
فرمانده انتظامی استان قم

حوزه/ فرمانده انتظامی استان قم گفت: اثربخشی رسانه ها در جامعه قابل توجه و انکار ناپذیر است و دستگاه های متولی آسیب های اجتماعی باید با همکاری رسانه ها این مشکلات را تدبیر و حل و فصل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر پنجشنبه در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم با تبریک روز خبرنگار بیان کرد: از تلاش‌های جامعه خبری استان قم در راستای ارتقا سطح دانش و آگاهی بخشی جامعه در موضوعات مختلف تشکر می‌کنیم و نقش مهمی که خبرنگاران در شرایط فعلی ایفا می‌کنند برای کسی پوشیده نیست.

سردار میرحیدری عنوان کرد: خبرنگاران با مجاهدت و دلسوزی تلاش می‌کنند تا توطئه دشمنان در زمینه القا ناامیدی در جامعه خنثی شود و باید تلاش کرد تا اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی تقویت شود.

وی تصریح کرد: اثربخشی رسانه‌ها در جامعه قابل توجه و انکار ناپذیراست و دستگاه‌های متولی آسیب‌های اجتماعی باید با همکاری رسانه‌ها این مشکلات را تدبیر و حل و فصل کنند که لازمه آن تقویت ارتباط با رسانه‌ها است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: قم در سطح ملی و جهانی مورد توجه است و توسعه این شهر در ابعاد مختلف می‌بایست متناسب با اهمیت جایگاه آن باشد.

وی با اشاره به زائر پذیر بودن شهر مقدس قم و حضور زائران و مسافران بسیار در مناسبت‌ها و ایام مختلف در این شهر بیان کرد: برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در قم کار بزرگی است که با مراسم‌هایی همانند حج برابری می‌کند، هرچند که امکانات و اعتبارات برای فراهم آوردن زمینه خدمت رسانی و ایجاد نظم و امنیت کافی نیست.

سردار میرحیدری، پلیس را حافظ امنیت جامعه برشمرد و افزود: هر اندازه که بتوان امکانات و توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری فراهم شود در این صورت بستر فراهم آوردن آرامش در جامعه تقویت خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: مردم در آسیب‌هایی که با آن مواجه می‌شوند انتظار دارند نیروی انتظامی توجه لازم به آنان برای حل مشکلات پیش آمده داشته باشد که این اطمینان مردم به عوامل انتظامی بزرگترین سرمایه اجتماعی این نهاد است.

سردار میرحیدری اضافه کرد: پلیس باید مقتدر باشد که در این صورت می‌تواند خادم ملت باشد و حل معضلات جامعه را دنبال کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع جرایم سایبری بیان کرد: در این حوزه آمار جرایم افزایشی است و نیازمند مشارکت و همکاری بیشتر رسانه‌ها برای ارتقا سطح هوشیاری شهروندان هستیم.

وی بیان کرد: امروز در جرایم مختلف آسیب شناسی لازم صورت گرفته و منشأ بروز تخلفات و آسیب‌ها مشخص است که رسانه‌ها در تبیین این موارد می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ابراز کرد: در حوزه ترددها به دلیل آنکه حجم سفرهای داخلی در داخل شهر و محدوده استان قم با امکانات و ظرفیت‌ها تناسب ندارد، مشکلاتی وجود دارد و آمار حوادث رانندگی نگران کننده است.

وی با تاکید بر موضوع روایت اول در حوادث عنوان کرد: در این زمینه اعتقاد داریم که روایت اول را باید رسانه‌های داخلی منتشر کنند هر چند که در برخی از موارد ملاحظاتی وجود دارد.

سردار میرحیدری بیان کرد: در عرصه اطلاع رسانی باید تدبیر کرد و مراقبت‌های لازم را داشت تا زمینه برای سواستفاده رسانه‌های معاند فراهم نشود و باید و نبایدها و حساسیت‌های این عرصه باید مورد توجه رسانه‌ها باشد.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه عنوان کرد: رسانه‌ها در راستای روحیه بخشی به نیروهای انتظامی نیز می‌توانند نقش آفرین باشند و با تولیدات رسانه‌ای خود در خصوص عملکرد عوامل انتظامی موجب دلگرمی آنان در ادامه مسیر خدمت رسانی به شهروندان شوند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود هر یک از رسانه‌ها بنا بر علاقمندی خود در هر یک از مأموریت‌های فراجا همکاری متقابلی در جهت مطالبه گری و انعکاس عملکرد نیروی انتظامی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha