سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
کد خبر: 1178030
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
انتظامی

حوزه/ فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: پلیس از بطن مردم، با مردم و در خدمت مردم است و لباس پلیس، لباس شهادت و نوکری مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی استان امروز در همایش امنیت محله محور معتمدین، متنفذین و سران ایلات و طوایف زاغه، گفت: امروز، پلیس از بطن مردم، با مردم و در خدمت مردم و لباس پلیس، لباس شهادت و نوکری مردم است.

وی با تسلیت ایام اربعین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم و حریم و شهدای امنیت، بیان داشت: مهم ترین وظیفه نیروی انتظامی تأمین امنیت و آسایش مردم است و این آرامش و امنیت با مشارکت همه آحاد جامعه بخصوص شما عزیزانی که در خدمتتان هستیم بوجود می آید؛ لذا ما خدمت رسیدیم تا ضمن تشکر از همراهی شما با پلیس یک بار دیگر این حضور و مشارکت شما را در تامین امنیت ارج نهیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار پلیس نوکری و خدمتگزاری مردم است، تصریح کرد: امنیت بزرگترین و مهم ترین نیاز جامعه امروزی است و در سایه امنیت پایدار سلامتی، آرامش و آسایش حاصل می شود، که نیروی انتظامی در راستای ارتقاء اعتماد مردم به پلیس همواره با رویکرد جامعه محوری در خدمات رسانی به مردم تلاش می کند و خود را خادم مردم می داند و در این راه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کند.

سردار الهی با بیان اینکه هدف پلیس در جامعه کسب رضایت مندی و اعتماد سازی مردم است، اظهار داشت: لباس انتظامی لباس شهادت و نوکری مردم است و امروز پلیس تامین و حفظ امنیت جامعه را به عنوان یک تکلیف الهی دنبال می کند تا امنیت و سلامت که دو نعمت ناشناخته در بین انسان هاست متجلی شود.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه امنیت یک تولید اجتماعی است، بر لزوم همراهی و همکاری مردم و دیگر دستگاه ها با پلیس در تولید امنیت پایدار تاکید و خاطرنشان کرد: پلیس از بطن مردم و برای مردم و در خدمت مردم است.

سردار الهی یکی دیگر از راهبردهای انتظامی را طرح امنیت محله محور عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح مردم و بخصوص معتمدین و متنفذین محلات، با پلیس مشارکت می کنند و در رفع مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی نقش موثری دارند.

وی گفت: یکی از مأموریت‌ های اصلی پلیس تأمین امنیت و جلوگیری از نا امنی است و امروز نیروی انتظامی افتخار دارد که در کنار مردم با مردم و در میان مردم برای تحقق امنیت پایدار تلاش کرده و همواره از هیچ کوششی در این راستا دریغ نکرده است.

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به طرح امنیت محله محور و اینکه قانونمداری شهروندان و تعامل آنان با پلیس، عامل موفقیت پلیس در طرح های امنیت محله محور است، افزود: تامین امنیت توسط پلیس به پشتوانه کمک و همکاری مردم صورت می گیرد و پلیس وقتی در انجام ماموریت هایش موفق است که جامعه را با خود همراه داشته باشد و همه اقشار و گروه های اجتماعی نیز در مقابل پلیس احساس مسئولیت کنند.

سردار الهی ادامه داد: امروز ما با چند هدف محضر شما بزرگان رسیدیم، شما جایگاه شرعی، معنوی و قانونی در بین مردم دارید، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بزرگان و ریش سفیدان در بین مردم جایگاه پیامبری دارند، خیلی جایگاه مهمی است و قطعا آنچه از طرف معصومین(ع) به عنوان تکلیف نسبت داده شده در آینده از ما سؤال خواهد شد.

وی تصریح کرد: برادران عزیز، گاهی اتفاق می اافتد در یک مراسمی قتلی بر اثر تیراندازی به وقوع می پیوندد که دل انسان به درد می آید، جوان یا شخصی جانش را از دست می دهد و شخصی دیگر باید مجازات و محاکمه شود و هر ۲ طرف و دو طایفه دچار خسران می شوند و از خیلی از پرونده ها و موارد می توان پیشگیری کرد؛ لذا باید یک بزرگی پا پیش بگذارد و اجازه ندهد این چنین اتفاقی بیفتد، این وظیفه و تکلیف شرعی است که همه شما بزرگان نباید بگذارید اتفاق ناگواری بیفتد، حرف شما تأثیرگذارتر از حرف ماست، برای پیشگیری از اتفاقات بخصوص در موضوع تیراندازی ها تلاش کنید.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به آیات و روایات به نقش اتحاد و همدلی مردم در تولید امنیت پایدار پرداخت و گفت: ایجاد انس و الفت و همدلی بین طوایف یکی از وظایف شما بزرگان است.

سردار الهی در پایان با تقدیر و تشکر از همه دستگاه های استان که همیشه حامی و پشتیبان پلیس بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که ریش سفیدان، معتمدین، متنفذین و سران ایلات و طوایف به عنوان همکار و امین پلیس و مردم، فرماندهی انتظامی را یاری می کنند لذا می طلبد همه با اعتقاد و باور، گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بوده و ضمن همراهی با مسئولین برای تامین امنیت مردم تلاش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha