پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
خودسازی

حوزه/ مسئول نهاد رهبری در بنیاد ملی نخبگان، خودسازی را از نخستین و مهم ترین گام های جهادگران عرصه تبیین دانست و گفت: برای تبیین و دفاع از آرمان ها، باید خودمان تا حد امکان به آن‌ها نزدیک شده باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سعید کرمی در آیین افتتاحیه چهارمین کاروان طرح حامیم که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، خطاب به فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه ها، گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب که "جهاد تبیین فریضه است"، نه تنها از جمله «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اهمیت کمتری ندارد بلکه دلالت آن بر امر و اولویت، از جمله امام هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه امروز زمان خواب غفلت، عافیت طلبی و زندگی بدون پیگیری آرمان ها نیست، افزود: تفاوت جمع شما با سایر دانشجویان این است که پرچمدار میدان هستید و جنستان از سوز و درد و دغدغه است و به جای عافیت طلبی، محافظه کاری، ترس و تنبلی شانه زیر بار مسئولیت داده اید.

مسئول نهاد رهبری در بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این جمله شهید آوینی که «کسانی که می خواهند تحولی در تاریخ ایجاد کنند نباید از قواعد و چارچوب های زمان خود پیروی کنند»، به دانشجویان گفت: حرکت خارج از چارچوب های مرسوم هزینه دارد؛ امروز کسانی نزد ولی عصر(عج) آبرودار هستند که آبرویشان را پای آرمان ها آورده باشند.

حجت الاسلام کرمی از حاضران خواست در افق زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج)، مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، هر جا که مشغول کار هستند را مرکز عالم بدانند و هر یک به مثابه یک امت عمل کنند.

وی تصریح کرد: از نخستین قدم های پرچم داری، خودسازی است؛ بنابراین خودسازی مهم ترین مؤلفه جهادگر عرصه تبیین محسوب می شود چرا که برای تبیین و دفاع از آرمان ها، باید خودمان تا حد امکان به آن ها نزدیک شده باشیم؛ اگر زبانمان یک چیز بگوید و رفتارمان چیز دیگری را نشان دهد مسلما تأثیرگذار نخواهیم بود.

مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها ضمن تبیین اهمیت خودسازی و جهاد با نفس در جوانی، دانشجویان را به ایجاد خصائل خوبی همچون سحرخیزی، کنترل چشم و زبان و ...توصیه کرد و افزود: هنر شهدا همین بود که پیش از شهید شدن، شهیدانه زندگی کردند و مرامشان به گونه ای بود که آماده پرواز بودند.

حجت الاسلام کرمی یادآور شد: ازدواج را به بهانه کار و سربازی و ... به تاخیر نیندازید که پشیمان می شوید؛ ازدواج منافاتی با تحصیل علم ندارد.

یادآور می شود مرحله استانی سومین دوره طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی(حا میم)، مرداد و شهریور جاری با حضور هفت هزار دانشجوی منتخب از سراسر کشور به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha