پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
کد خبر: 1177128
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
ویراست جدید کتاب «از زلال ولایت» منتشر شد

حوزه/ ویراست جدید کتاب «از زلال ولایت» اثر مرحوم «علی صفایی حائری» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ویراست جدید کتاب «از زلال ولایت» در برنامه‌ای با عنوان «عاشورا از منظر عین صاد»، رونمایی شد. این کتاب شامل چهل حدیث از امام حسین(ع) است و اولین بار در سال ۱۳۷۶ توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.

مرحوم «علی صفایی حائری» در میانه دهه هفتاد و در آغاز سخنرانی‌هایش این ۴۰ حدیث را تبیین کرده بود، سپس به خواست دوستانش آن‌ها را با شرح بیشتری در این کتاب گرد آورد. مرحوم صفایی غرض خود را از این شرح، بهره بیشتر از انس و نزدیکی با روایات با هدف دستیابی به فقه و بصیرت دانسته است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

آنچه آدمی را در صبح قدرت و نعمت گرفتار می‌کند، احساس خودسری و آزادی و فرصت زیاد و دست باز و نبود بازخواست است. اگر پروردگار مسلط، از تو در برابر نعمت‌ها و رنج‌ها، پرورش و شکر و صبر را بخواهد و اگر در هر عمل تو و با هر فکر و نیت تو بهشت و جهنم آفریده شود، تو دل‌مشغول خواهی بوده: «شغل من الجنه و النار امام».

آن‌کس که با هر حرکت و سکون او بهره‌ای یا خسارتی بار می‌آید، یله و رها نمی‌رود. ما بچه که بودیم بر تمامی درودیوار و کتاب و دفتر امضا می‌انداختیم و می‌خواستیم امضای زیباتری داشته باشیم و چقدر که تک خوردیم و توبیخ شدیم، ولی امروز که می‌فهمیم با هر امضای ما، مبالغی برعهده ما می‌آید یا با هر حرکت قلم ما، جانی و مالی گرفتار می‌شود یا گرفته می‌شود، حال دیگر درودیوار را آلوده نمی‌کنیم، که دل‌مشغولیم و گرفتار؛ چون خدایی داریم مسلط و آینده‌ای که با دست‌های ما ساخته یا سوخته می‌شود. فرصت هم زیاد نیست که بی‌خیال باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha