شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
تمرخانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام از اعزام بیش از ۶۰ نفر از مبلغان و زبان‌دانان خواهر توانمند استان به کشور عراق در ایام اربعین حسینی خبر داد.

حجت‌الاسلام تمرخانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام، از اعزام بیش از ۶۰ نفر از مبلغان و زبان دانان خواهر توانمند استان به کشور عراق در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: زرباطیه، مسجد کوفه، مسجد سهله و... تا کربلا از جمله مکان های حضور این مبلغان در کشور عراق است.

وی افزود: این اقدام با همکاری و همراهی حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر و معاونت فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور و با هدف ترویج معارف اسلامی، تقویت ارتباطات فرهنگی، گسترش آگاهی های دینی در بین زائران اربعین و پاسخگویی به سؤالات شرعی در این ایام خاص انجام شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام ادامه داد: مبلغان خواهر استان در ایام اربعین حسینی به برخی اماکن در کشور عراق بصورت ثابت اعزام خواهند شد تا در کنار زائران حسینی، به تأسی از حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) به تبیین اصول و ارزش‌های اسلامی بپردازند. این سفر فرصتی مغتنم برای تبلیغ آموزه‌های دینی و فرهنگ عاشورایی به همگان به ویژه بانوان است که همه باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت این اعزام در ایام اربعین، بیان کرد: حدود چهل درصد زائران ایرانی اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند که نیازمند اهتمام جدی‌تر به حضور مبلغه‌های با انگیزه و توانمند است، البته امیدواریم که این اعزام‌ها بتواند به تقویت پیوندهای فرهنگی و دینی میان ایران و عراق کمک کند.

شایان ذکر است، مبلغین خواهر توانمند و جهادی استان ایلام در مواکب دایر در سایر شهرستان های استان (راه کربلا دهلران، سه راهی کازران، بانوان فاطمی ایوان و عین الحیات مهران) در حال فعالیت فرهنگی و خدمت رسانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha