شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
شهردار قم

حوزه/ شهردار قم بر لزوم استانداردسازی خدمات شهری به شهروندان تاکید کرد و گفت: مسئله افزایش تعداد مناطق شهرداری قم به ۱۰ منطقه در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم اظهار کرد: هزینه جاری شهرداری قم نسبت به جمعیت، پایین‌تر از دیگر کلان‌شهرهای کشور است و این پایین بودن هزینه اداره شهر دست شهرداری را برای اقدامات اجرایی باز گذاشته است.

وی افزود: ارزان اداره شدن شهر توسط شهرداری قم با تلاش مدیریت شهری در زمینه کنترل هزینه‌ها صورت می‌گیرد، هرچند بعضی مباحث باید زیربنایی حل شود و لازم است مدیریت واحد شهری شکل گیرد.

شهردار قم با اشاره به اینکه طبق استاندارد برای هر ۱۵۰ هزار نفر باید یک منطقه شهری تعریف شود، خاطرنشان کرد: بیشتر از این میزان جمعیت برای یک منطقه سرویس‌دهی را دچار مشکل می‌کند.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر هشت منطقه شهری قم باید به ۱۰ منطقه افزایش پیدا کند، چراکه برای نمونه منطقه شش ۲۶۰ هزار نفر را میزبانی می‌کند و ارائه خدمات شهری به این جمعیت ممکن است کیفیت خدمات را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: طرح‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) تکمیل نیست و امکانات زیربنایی این پروژه از نظر آب و برق و فاضلاب و باقی مسائل در دست اقدام است.

شهردار قم در خصوص فرودگاه قم گفت: در خصوص فرودگاه شهرداری هیچ نقشی ندارد، در گذشته نامه‌ای در ۱۰ بند برای استانداری تدوین شد که اگر این بندها مورد توجه باشد شهرداری وارد عمل می‌شود، استانداری پاسخی به این نامه نداد؛ بنابراین شهرداری هیچ نقشی در فرودگاه ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha