شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
اربعین

حوزه/ مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: بیش از ۱۱۲ هزار نفر از استان قم تا کنون ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اسماعیل رستمی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سراسر کشور در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، عنوان کرد: بیش از ۱۱۲ هزار نفر از هم‌استانی‌های عزیز طی روزهای گذشته تا کنون، در سامانه سماح برای عزیمت به سفر معنوی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان قم بر روند افزایشی ثبت‌نام زائران از قم برای زیارت حرم مطهر ائمه اطهار (ع) در کشور عراق نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان استان قم مرد و ۴۲ هزار نفر نیز زن هستند.

وی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای زائران از جمله خدمات مهم این سازمان است، مطرح کرد: سه بسته بیمه‌ای برای زائران اربعین حسینی در نرخ‌های ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده که اکثر هم‌استانی‌های عزیز قمی بسته سوم را برای پوشش بیمه‌ای سفر خود انتخاب کرده‌اند.

رستمی ادامه داد: مردم قم برای ورود به کشور عراق در این ایام، مرزهای مختلفی را همچون مهران، خسروی، شلمچه، هوایی، چذابه و باشماق را انتخاب کرده‌اند که بیشترین آمار مربوط به مرز مهران می‌شود که نزدیک به ۸۹ هزار نفر است؛ همچنین کمترین آمار مربوط به مرز باشماق می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان قم بر ادامه روند ثبت‌نام سامانه سماح تاکید کرد و افزود: خادمان اربعین این اداره کل نیز برای خدمت‌رسانی عازم کربلای معلی شده‌اند و در هفته جاری نیز پیش‌بینی می‌شود که شاهد اعزام نفرات بسیاری از مردم قم به این سفر معنوی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha