یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
مصاحبه

حوزه/ مسئول تیم درمانی و هلال احمر موکب آستان مقدس با اشاره به تنوع خدمات درمانی به زائران اربعین در این موکب گفت: تا امروز به طور متوسط روزانه حدود دو هزار نفر پذیرش داریم و ۲۴ ساعته در بخش های گوناگون خدمات درمانی لازم را به زائرین ارائه می کنیم.

سلیمانی مسئول تیم درمانی و هلال احمر موکب آستان مقدس بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تبیین خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زوار اربعین اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: توفیق حاصل شد که امسال نیز همانند سنوات گذشته با یک تیم کاملی شامل چهل نفر از پزشکان اعم از عمومی و متخصص، پرستاران، ماما و تکنیسن های دارویی خدمت زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم تا بتوانیم مرهمی بر آنان باشیم و زائران بتوانند با سلامتی کامل در طریق الحسین قدم بردارند.

سلیمانی به استقبال خوب زوار از موکب و بخش درمانی آن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به جهت اینکه یک موکب شناخته شده و قابل اعتمادتر هست حجم مراجعه به مرکز درمانی آن نیز بسیار زیاد است.

وی از دیگر تمهیدات درمانی لازم گفت و ابراز داشت: دو دستگاه آمبولانس هم در این مرکز درمانی مستقر کرده ایم که اگر خدای نکرده مشکل خاصی برای زوار اربعین پیش آمد بتوانیم در اسرع وقت بیماران را به مراکز درمانی مجهزتر اعزام کنیم.

مسئول تیم درمانی و هلال احمر موکب آستان مقدس خاطرنشان ساخت: خدمات درمانی ارائه شده در این بخش از موکب شامل ویزیت پزشکان در دو قسمت مجزا برای آقایان و بانوان گرامی، پانسمان، سرم تراپی و تزریقات، و سایر خدمات بهداشتی لازم که زائر به آن نیاز دارد می باشد.

وی با اشاره به وضعیت بهداشتی موکب و رعایت نکات بهداشتی لازم از سوی خدام موکب گفت: خوشبختانه بسیاری از موارد بهداشتی لازم توسط خدام و پرسنل آشپزخانه رعایت می شود و نظارت های بهداشتی ما نیز وجود دارد.

سلیمانی در توصیه های پزشکی به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: زائرین عزیز دقت کنند که در این مسیر حتما از لباس، کفش و کوله استاندارد و مناسب استفاده کنند، حتی المقدور شبها که هوا خنک تر است طی مسیر داشته باشند و حتی الامکان به وسیله پارچه سفیدی خود را از آفتاب بپوشانند تا کمتر دچار گرمازدگی شوند.

سرتیم درمانی درمانگاه جمعیت هلال احمر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها از دیگر خدمات اورژانسی ارائه شده به زوار سیدالشهدا علیه السلام خبر داد و گفت: احیای اورژانسی بیماران قلبی، نوار قلب، تست قند و فشار خون و تجویز داروهای موردنیاز برای آنان روزانه توسط تیم پزشکی این درمانگاه انجام می شود.

وی سخنان خود با بیان اینکه این مرکز درمانی مستقر در موکب آستان مقدس به صورت سه شیفته و ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت رسانی پزشکی و بهداشتی به زوار گرامی می باشد، افزود: امسال به خاطر گرمای هوا زوار معمولا در شب به پیاده روی خود ادامه می دهند که طبیعتا در شب ها ارائه خدمت ما نیز بیشتر می شود.

مسئول تیم درمانی و هلال احمر موکب آستان مقدس در پایان سخنان خود با اشاره به تنوع خدمات درمانی به زائران اربعین در این موکب گفت: تا امروز به طور متوسط روزانه حدود دو هزار نفر پذیرش داریم و در بخش های گوناگون خدمات درمانی لازم را به زائرین محترم ارائه می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha