دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
حجت‌الاسلام جاسم عبادی

حوزه/ حجت‌الاسلام عبادی گفت: اربعین حسینی امروز برای آزادی‌خواهان جهان و جبهه مقاومت به نماد عزت، پیروزی و اقتدار تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام جاسم عبادی امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تسلیت ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: زیارت اربعین تجدید میثاق با ولایت است، مسیری است که باعث می‌شود مسیر، آرمان‌ها و اهداف اباعبدالله الحسین(ع) به فراموشی سپرده نشود، اربعین تجدید میثاق با همه آرمان‌ها و اهداف حسینی و تجدید میثاق با اهداف جبهه حق است و این نهضت و مسیر، مسیری است که زمان آن از وجود مقدس آقا اباعبدالله شروع شد و تا الان ادامه دارد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) درباره دلیل اینکه اربعین جایگاهی مقدس و والا پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: هر ساله همه مردم دنیا با آرمان‌های ولی و امام زمان خود تجدید میثاق می‌کنند، جهاد تبیین یکی از درس‌های اربعین حسینی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است و این تکلیف به دوش همه کسانی است که رسانه و تریبون دارند، این جهاد در راهپیمایی اربعین حسینی به بهترین شکل انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: اربعین حسینی امروز برای آزادی‌خواهان جهان و جبهه مقاومت به نماد عزت، پیروزی و اقتدار تبدیل شده است، علاوه بر این از عاشورا و راه امام حسین(ع) می‌آموزیم که نباید در مسیر حق به خاطر کم بودن اهل حق دچار تردید و لغزش شد، نهضت امام حسین(ع) برای ما درس عبرتی است که همیشه حق با اکثریت نیست.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به بیانات حضرت زینب(س) در مقابل یزید، تأکید کرد: پیروزی قطعی با جبهه حق است و جبهه باطل شکست پذیر است، در ایام اربعین حسینی پیروزی حقیقی شکل گرفت و نگذاشتند صدای اباعبدالله خاموش شود، لذا پیروزی همیشه در پیروزی ظاهری نیست بلکه پیروزی واقعی آن حقیقت مطلب و آن تفکری است که وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع) حاکم کرد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: آن تفکر امروز ثمره خود را به همه جهانیان نشان می‌دهد و امروز نهضت حسینی برای همه آزادی‌خواهان عالم یک الگو است، امروز اربعین حسینی یک حماسه و یک شکوه و یک رویداد سیاسی برای این است که جبهه مقاومت و جبهه اهل حق صدای خود را به گوش همه عالم برسانند و پس باید تا می‌توانیم این نهضت را قوی کنیم.

وی یادآور شد: اربعین حسینی دنیای امروز را تکان داده و این مسیر راهپیمایی شکوهی از بصیرت، عاشقی و دلدادگی است و این عظمت خاری در چشم همه دنیای استکبار است که با همه هزینه‌ها، ترفندها و حیله‌ها نتوانسته است صدای جبهه حق را سانسور کند.

حجت‌الاسلام عبادی تأکید کرد: امروز صدای جبهه حق به گوش همه آزادی‌خواهان جهان رسیده و این تجمعات دانشجویی که در آمریکا شکل گرفته، ثمره نهضت اباعبدالله و پیام اربعین حسینی است، امروز دشمن از این مطلب در هراس و نگران است، آن‌ها می‌دانند که اربعین حسینی به یک گفتمان، تفکر و جریان انسان‌ساز، جامعه‌شناس و جامعه ساز تبدیل شده است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) راهپیمایی اربعین حسینی را زمینه‌ساز ظهور معرفی کرد و یادآور شد: امروز که در ابتدای حرکت این مسیر با شکوه و با عزت هستیم، باید از این مراسم استفاده کنیم و تمام زمینه‌های ظهور را فراهم آوریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha