دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
حجت‌الاسلام محمد جواد عادلپور

حوزه/ امام جمعه خرمشهر گفت: ستاد اربعین شهرستان خرمشهر، قرارگاه اربعین شلمچه و ستاد اربعین استان خوزستان، از چند ماه پیش، جلسات خود را آغاز کردند و بر اساس جدول زمان‌بندی زیرساخت‌ها و هر چه نیاز است برای حرکت روان زائران عزیز ما به سمت کربلای معلی و عتبات عالیات فراهم آمده است.

حجت‌الاسلام محمد جواد عادل پور امام‌جمعه خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه شهرستان خرمشهر یکی از مرزهای مهم خروجی زائران امام حسین (ع) و ورود به کشور عراق است گفت: ستاد اربعین شهرستان خرمشهر، قرارگاه اربعین شلمچه و ستاد اربعین استان خوزستان، از چند ماه پیش، جلسات خود را آغاز کردند؛ این جلسات بسیار مفید بوده و بر اساس جدول زمان‌بندی زیرساخت‌ها و هر چه نیاز است برای حرکت روان زائران عزیز ما به سمت کربلای معلی و عتبات عالیات فراهم آمده است.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: پنجشنبه با حضور وزیر محترم کشور عملیات اربعین ۱۴۰۳ آغاز شد؛ مواکب خرمشهر و شهرستان‌های دیگر در حال استقرار هستند؛ چهارصد موکب فقط در شلمچه وجود دارد که بیشتر مردمی هستند؛ البته مراکز دولتی و شرکت‌ها هم کمک می‌کنند.

وی درباره چشم‌انداز پیش رو ابراز داشت: امیدواریم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ بدون مشکل یا با کمترین مشکل انجام شود؛ باید تشکر کرد از همه ستادهای معین شهرستان خرمشهر و دیگر استان‌ها و شهرها که در این حرکت بزرگ شرکت کردند؛ ائمه محترم جمعه این شهرستان‌ها یا در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و یا با تماس تلفنی پیگیر مسائل هستند.

حجت‌الاسلام عادل پور با تأکید بر فراهم شدن همه امکانات زیر ساختی درباره کارهای فرهنگی انجام گرفته گفت: پانزده مکان را جهت اقامه نماز جماعت در نظر گرفته‌ایم؛ ائمه جماعاتی را مشخص کرده‌ایم که حتماً حضور پیدا کنند؛ اعزه طلبه از شهرستان، استان، و طلبه‌های جهادی استان‌های دیگر دعوت شده‌اند و هر طلبه سه روز مأموریت دارد که در سایت شلمچه حضور داشته باشد.

امام جمعه خرمشهر درباره مواکب فرهنگی توضیح داد: بیش از ده موکب فرهنگی وجود دارد که یکی از بهترین‌های آن‌ها که در سطح کشور خوب کار می‌کند موکب فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند است؛ این موکب سال گذشته کار ویژه‌ای انجام داد که مورد تشکر ستاد اربعین شورای سیاستگذاری هم قرار گرفت؛ گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی این مراسم در آینده اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha