سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
تبلیغات اسلامی اردبیل

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری مراسم معنوی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در سراسر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ضمن گرامی داشت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: واقعه کربلا در عاشورا آغاز و در اربعین به کمال رسید تا بشریت حقایق نهضت حسینی را درک کرده و ظلم مستکبران افشا شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل در خصوص اهمیت و قداست روز اربعین، گفت: اربعین خط فکری جریان آزاد اندیش جهانی در مقابل خط خفقان استیلای امپراتوری رسانه‌هایی است که در صدد نشان دادن وقایع به دلخواه خود بوده و همواره در صدد پوشاندن حقایق هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل ابراز کرد: اربعین توقف گاه اصلی و تمرین برای بشریت در تمامی ادیان با هدف مقدمه سازی برای پیوند عاشورا و ظهور منجی عالم حضرت مهدی موعود(عج) است.

حجت الاسلام جعفرزاده، تمدن سازی بشری را مهم‌ترین بازخورد پیاده روی اربعین برشمرد و یادآور شد: باید تمام ابعاد زندگانی خود را هم‌راستا با پیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که همانا عمل به سنت نبوی و امر به معروف و نهی از منکر است، قرار دهیم و رنگ و بوی حسینی را در زندگی خود جریان دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه اظهار کرد: در شهر اردبیل پیاده‌روی اربعین حسینی از محل امام‌زاده صالح(ع) تا امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) با حضور اقشار مختلف و دسته‌های عزاداری مردمی در روز اربعین حسینی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و خیل عظیم استقبال از همایش پیاده‌روی اربعین حسینی، هماهنگی با دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان و انتظامی برای فضاسازی مسیر و پشتیبانی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر حرم تا حرم به‌ عمل آمده و پس از نماز ظهر در محل امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل، اتوبوس‌های شهرداری جابجایی زائران را انجام خواهند داد.

وی به مراسم اربعین حسینی در شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: مراسم بزرگ پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان پارس آباد از مزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد تا مسجد جامع، در اصلاندوز از مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای این شهرستان، در گرمی از گلزار شهدای گمنام تا مسجد جامع و در بیله سوار از مقابل حسینیه ثار الله سپاه تا مسجد جمعه این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده اظهار کرد: جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان مشگین شهر از مزار شهدای گمنام تا میدان آزادی، در خلخال از مقابل پارک چمران تا امامزاده سیددانیال، در کوثر از میدان امام حسین تا موکب سه راه فاراب، در نیر از پارک شهرداری تا میدان نماز، در نمین از مزار شهدای گمنام تا مسجد جامع و در سرعین از مسجد جامع تا مسجد صاحب زمان با حضور در اجتماع عزاداری پیاده‌روی اربعین ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش ابراز می‌دارند. ‌

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha