دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
امام جمعه رامشیر

حوزه/ خطیب جمعه رامشیر خوزستان گفت: رامشیر از نظر جغرافیایی و نفت خیزی یکی از شهرستانهای مهم در منطقه است اما در بعضی از موارد مانند بیمارستان و بحث های درمانی محروم می باشد و مردم مجبور هستند برای خدمات خیلی کوچک به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

حجت الاسلام سید سلمان هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه افزود: رامشیر از نظر جغرافیایی و نفت خیزی یکی از شهرستانهای مهم در منطقه است اما در بعضی از موارد مانند بیمارستان و بحث های درمانی محروم می باشد و مردم مجبور هستند برای خدمات خیلی کوچک به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی در دولت شهید رئیسی در این شهرستان برقرار شده و تغییرات جزئی در ریاست بیمارستان صورت گرفته است اما امکانات جوابگوی نیازهای درمانی مردم نیست.

خطیب جمعه رامشیر خوزستان عنوان کرد: در میان مردم بودن و طی بازرسی و پیگیری میدانی کاملا مشخص است که مردم تقریبا از خدمات انجام شده از نظر کادر پزشکی و خدمات ارائه شده و امکانات رضایت ندارند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم این است که در دولت شهید رئیسی ۳۸۰ دستگاه سونوگرافی ، ام آر آی و سی تی اسکن در مناطق محروم اعطا شده است اما سوال این است شهرستان رامشیر چه سهمی از این قضیه داشته است؟

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: با حضور رئیس بیمارستان که خود پزشک متخصص داخلی است اقدامات خوبی صورت گرفته است اما متاسفانه در توسعه بیمارستان و امکانات ضعف های زیادی وجود دارد.

وی افزود: بخش دیالیز بیمارستان فعال شده اما متخصص اورولوژی در بیمارستان وجود ندارد، بخش جراحی افتتاح شده است اما لازم است روزانه پزشک جراحی عمومی و جراح بخش زنان و زایمان در بیمارستان حضور داشته باشد که از این نظر نیز دارای مشکلات زیادی هستیم.

امام جمعه رامشیر خوزستان بیان کرد: اورژانس بیمارستان قریب به ۳ ماه است که فاقد متخصص طب اورژانس است، از طرفی ریاست شبکه که خود دارای تخصص داخلی است مسئولیت این حوزه را نیز برعهده دارد اما ساعات کاری وی با ساعات حضور در بیمارستان تناقض دارد و همین موضوع نیز موجب شده است تا نارضایتی های زیادی به دنبال داشته باشد.

وی گفت: هر چند ممکن است تعداد محدودی از افراد از حضور نیمه وقت متخصص داخلی در بیمارستان رضایت داشته باشند اما با توجه به نیاز درمانی منطقه حضور تنها یک متخصص داخلی در این مجموعه کفایت نمی کند.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: دستگاه سی تی اسکن از الزامات و ضروریات هر بیمارستان می باشد که متاسفانه از این امکان محروم هستیم، ام آر آی و متخصص آن که نیاز مردم است نیز در بیمارستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدل دستگاه سونوگرافی بیمارستان بسیار قدیمی است و به یک دستگاه مدرن نیاز است ، افزود: علاوه بر این یکی از نیازهای ضروری؛ آزمایشگاه بیمارستان است که دستگاه آنالیزور جهت تست های بیوشیمی را ندارد.

خطیب جمعه رامشیر خوزستان تصریح کرد: بخش های بستری، سی سی یو، قلب و ... نیاز به دستگاه یو پی اس دارند که در زمان قطع برق مشکلی برای بیماران بستری شده ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: برای بخش زنان به دستگاه ماموگرافی و برای اتاق سی تی اسکن به کابل کشی و تامین برق ۲۵۰ آمپر نیاز است که هزینه زیادی لازم دارد. از طرف دیگر دستگاه دیزل ژنراتور نیز که برق را تامین می کند در بیمارستان نداریم و موتورخانه نیاز به اورهال دارد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه در بخش های مختلف بیمارستانها نیاز به سیستم سرمایشی داریم که نیازمند توجه است، گفت: بیمارستان از داشتن متخصص دندانپزشکی و ارتودنسی محروم است و نیازمند دستگاه OPG برای عکسبرداری دندان، فتوتراپی و اکنو باکتر نوزاد می باشد.

خطیب جمعه رامشیر خوزستان به قطع سامانه نسخه ها نیز گریزی زد و گفت: مشکل قطعی در سامانه نسخه های الکترونیک پابرجاست و این مشکل به سازمان های بیمه گر همچون سلامت و تامین اجتماعی برمی گردد و لازم است توجه و دقت نظر بیشتری صورت گیرد زیرا روند قطعی سامانه در شهرهای دیگر وجود ندارد و یا بسیار کم است.

وی ادامه داد: اورژانس بیمارستان نیز در حوزه تجهیزات جزئی کسری های زیادی دارد، دو دستگاه آمبولانس دارد که بیشتر اوقات یکی از آنها در حال تعمیر است.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: تعداد نیروی انسانی بیمارستان نیز کم است و برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم لازم است تا تعداد نیروها افزایش یابد.

امام جمعه شهرستان رامشیر خوزستان تصریح کرد: واقعیت ها و کسری ها باید دیده شوند و واقعیت این است که رضایت مردمی برای امور پزشکی وجود ندارد و اثبات آن مراجعه مردم برای انجام امورات درمانی و پزشکی به شهرهای همجوار است.

وی افزود: مردم این منطقه از لحاظ درمانی و پزشکی دارای نیازهایی هستند و لازم است با تامین زیرساخت ها، خدمات مطلوب به آنها ارائه شود هر چند در این راستا پیگیری های زیادی صورت گرفته است اما نتیجه مطلوب و رضایت بخشی حاصل نشده است اما امیدواریم صدای ما به دولت چهاردهم برسد و مشکلات درمانی و پزشکی این منطقه حل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha