چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
مراسم رونمایی از 40 عنوان کتاب تألیف شده توسط بانوان طلبه خوزستان

حوزه/ کارگاه آموزشی روش‌های تحقیق کمی و کیفی با حضور دکتر محمد مهدی جندقیان، برای طلاب سطح سه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم سجادی، معاون پژوهش سطح سه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، با اشاره به اهمیت آشنایی طلاب با روش‌های نوین تحقیق، به‌ویژه در رشته‌های تربیت دینی کودک و نوجوان و مشاوره با رویکرد اسلامی، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی طلاب با روش تحقیق کیفی عنوان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت تحقیق کیفی در درک عمیق مفاهیم و تجربیات، به روش‌های متداول این نوع تحقیق مانند مصاحبه، مشاهده و تحلیل محتوا اشاره کرد.

دکتر جندقیان، مدرس این کارگاه، در سخنانی اهمیت تحقیق کیفی را در درک درست وقایع در بستر طبیعی و واقعی آنها و عدم فرض مسلم بودن هیچ چیزی، تشریح کرد.

وی با تأکید بر رویکرد تعاملی تحقیق کیفی، به فرآیند تکامل یافته روش مطالعه در طول تحقیق اشاره کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، ملاک اصلی تحقیق میدانی را مسئله‌ای دانست که از دل جامعه و مشکلات و نیازهای آن بیرون کشیده می‌شود و برای آن اهدافی مشخص، از جمله وضعیت‌سنجی و اثرسنجی، تعریف کرد.

دکتر جندقیان همچنین به ابزارهای تحقیق میدانی مانند مشاهده و مصاحبه و انواع پرسشنامه و طراحی آن‌ها پرداخت.

این کارگاه چهار ساعته با هدف ارتقای سطح دانش پژوهشی طلاب و توانمندسازی آن‌ها برای انجام تحقیقات کاربردی در حوزه‌های مرتبط با تربیت دینی و مشاوره برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha