سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
کارگاه آموزشی

حوزه/ مدرسه علمیه فاطمیه نجف‌آباد به همراه مدارس علمیه ام الائمه و فاطمه الزهرا (س) ویلاشهر، در تابستان ۱۴۰۳ سلسله کارگاه‌های آموزشی مبانی اعتقادی امامیه را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مدرسه علمیه فاطمیه نجف‌آباد به همراه مدارس علمیه ام الائمه و فاطمه الزهرا (س) ویلاشهر، در تابستان ۱۴۰۳ سلسله کارگاه‌های آموزشی مبانی اعتقادی امامیه را برگزار کرد. این کارگاه‌ها با هدف تقویت بنیان‌های اعتقادی طلاب، مبلغان و فرهنگیان و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی و مقابله با جریان‌های انحرافی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حامد نیازی، مدرس این کارگاه‌ها، به موضوعاتی همچون خداشناسی، نقد آتئیسم و مسیحیت، شریعت، نبوت‌شناسی و نقد ادیان دیگر پرداخت.

وی با بهره‌گیری از آیات قرآن، روایات و استدلال‌های عقلی، به بررسی عمیق مبانی اعتقادی پرداخت و به شبهات رایج در جامعه پاسخ داد.

حجت‌الاسلام نیازی در بخشی از سخنان خود، بر اهمیت شناخت صحیح خداوند و نقش آن در تقویت ایمان تأکید کرد. همچنین به تفاوت میان اخلاق دینی و اخلاق غیر دینی پرداخت و نشان داد که دین تنها ضامن اخلاق پایدار و فراگیر است.

خانم معصومه زمانه، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را تقویت بنیان‌های اعتقادی طلاب و مبلغان و توانمندسازی آن‌ها برای پاسخگویی به شبهات دینی دانست. وی امیدوار است که این کارگاه‌ها بتواند در ارتقای سطح معرفت دینی جامعه مؤثر باشد.

وی موضوعات اصلی کارگاه‌ها را شامل خداشناسی و نقد آتئیسم و مسیحیت، شریعت و هدف دین، نبوت‌شناسی و نقد ادیان دیگر، تفاوت بین اخلاق دینی و غیر دینی و پاسخ به شبهات رایج در جامعه عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha