جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
شور و نشاط زائران در مرز مهران؛ اربعین روز وحدت و صلح

حوزه/ در روز اربعین، زائران با شور و شوق به کربلا می‌رسند و این روز به عنوان نماد وحدت و صلح در میان مسلمانان شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، در روز اربعین زائران با شور و شوق به کربلا می‌رسند، روزی که به عنوان روز اعجاز آفرین شناخته می‌شود، برخلاف نظرات برخی روشنفکران، فلسفه محرم و اربعین تنها غم و گریه سیاسی نیست، بلکه محرم به عنوان زیرساختی برای ایمان، وحدت، صلح و آزادی در روز اربعین مطرح می‌شود.

در این دو هفته هر قدم زائران انرژی مثبت را به مرزبانان، موکب‌داران، نیروهای امنیتی و رسانه‌ها منتقل کرد، احساسات پاک زائران با یک کلیک بر روی دوربین ثبت می‌شد و حجم این احساسات زیبا به قدری زیاد بود که عکاسان خسته نمی‌شدند.

لحظه بازگشت زائران برای خبرنگاران پر از انرژی و نشاط است، زائران با لبخند به دوربین‌ها نگاه می‌کنند و با شوق به میهن اسلامی خود بازمی‌گردند.

مردم در ایام اربعین میهمان دولت جهانی امام عصر(عج) هستند، هتل‌های آنان موکب‌های بین‌راهی است و خواب چند ساعته در این مکان‌ها لذتی بیشتر از خواب یک پادشاه دارد، صبحانه‌ای ساده شامل پنیر، مربا و نان، و غذاهای لذیذ دیگر، همگی با طعم و بوی سیب حسین(ع) همراه است، در این سفره، هیچ زائری گرسنه نمی‌ماند و تضاد طبقاتی وجود ندارد، فقیر و غنی از یک نوع غذا می‌خورند و در کنار هم می‌خوابند.

دیشب، تا لحظه نگارش این یادداشت، لحظه ورود زائران به مرز مهران را عکاسی کردم و همه با نشاط و شاد وارد کشور شدند.

اربعین روز غم نیست، بلکه روز صلح و نشاط اجتماعی است، رئیس جمهور این روز امام عصر(عج) است که دل‌ها را آرام و ایمان‌ها را مستحکم می‌کند و به جهان نشان می‌دهد تنها جمهوری عدالت، جمهوری امام عصر(عج) است، در عصر غیبت، جمهوری اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خامنه‌ای نمایی از این عدالت را به نمایش می‌گذارد و چراغ اسلام با نظام ولایت فقیه همواره پر فروغ می‌ماند، با طلوع روز اربعین، یعنی طلوع وحدت اسلامی مسلمین جهان به رهبری امام خامنه‌ای، یک قدم به ظهور نزدیک‌تر می‌شویم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha