سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
س

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شهید رجایی ۲۸ روز بیشتر در کرسی ریاست جمهور نبود اما اوصاف و ویژگی های بارز او،پیش از ریاست جمهور و در سنگر های مختلف وزارت و نخست وزیری،موجب شد در تعابیر بزرگانی همچون مقام عظمای ولایت به عنوان اسوه و الگو برای سیاستمداران انقلاب اسلامی معرفی گردد.

حجت الاسلام سیدرضا عابدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، ضمن گرامی سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار داشت: مرحوم شهید رجایی ۲۸ روز بیشتر در کرسی ریاست جمهور نبود اما اوصاف و ویژگی های بارز او پیش از ریاست جمهور و در سنگر های مختلف وزارت و نخست وزیری، موجب شد در تعابیر بزرگانی همچون مقام عظمای ولایت به عنوان اسوه و الگو برای سیاستمداران انقلاب اسلامی معرفی گردد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید رجایی خداباور بود و تمامی اندیشه های او بر مبنای وحدانیت و توحید بود و دیدگاه او در مسائل مختلف حتی در زمینه های اقتصاد و سیاست،دیدگاه توحیدی بود گفت: شهید رجایی ولایت پذیر بود.

حجت الاسلام عابدیان با بیان اینکه شهید رجایی جمله معروفی دارد،می فرماید یکی از توفیق هایی که خدا به ما بدهد ان شاء الله این است که برای چنین رهبری شایسته پیروانی شایسته باشیم افزود: ایشان،در تمام مسائل،اسلام را می دید،ولایت فقیه را به عنوان عالی ترین دستاورد انقلاب اسلامی می دانست،در مسائل مختلفی همچون عدالت اجتماعی،قائل به پیاده سازی اقتصاد و نظام اقتصادی و مالکیتی اسلام بود و با همین اعتقاد درسنگر های گذشته خود همچون وزارت آموزش و پرورش،فعالیت های مفیدی در زمینه ی گسترش اسلام داشت.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار رییس جمهور و اعضای هیات دولت در شهریور۱۳۸۹ درباره شهیدان رجایی و باهنر می فرمایند: شهید رجایی و شهید باهنر سر سپرده و دلسپرده به ارزش های انقلاب بودند و علت اینکه خدای متعال نام و یاد اینها را باقی گذاشته شاید همین است.

حجت الاسلام عابدیان به نگاه اسلامی شهید و سرسپردگی و دلسپردگی او به انقلاب اشاره کرد و گفت: مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی و گسترش توحید و ساختار اسلامی در جهان است، آنچه که در منظومه فکری شهید رجایی بود اسلامی سازی کشور در تمام ابعاد از جمله سیاست اسلامی، اقتصاد اسلامی،تربیت اسلامی،آموزش اسلامی،سازندگی اسلامی ،دولت اسلامی،جامعه اسلامی و...بود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شهید رجایی می گفت،نفع جمهوری اسلامی در این است که انقلاب اسلامی اش را به دنیا صادر کند گرچه لازم باشد در این راه سرمایه گذاری کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تفکر گسترش اسلام و تمدن اسلامی در جهان،در سخن و افکار شهید رجایی بروز ویژه ای داشت اما دشمن این مساله را دانست و دست به ترور این شخصیت عظیم انقلابی تمدنی زد اما غافل از اینکه، نور توحید و تمدن اسلامی در سرتاسر جهان می تابد و این نور با رفتن شهید رجایی ها و باهنر ها و رییسی ها خاموش شدنی نیست.

حجت الاسلام عابدیان با بیان اینکه با توجه به سالروز شهادت شهدای هفته دولت تمامی دولت ها من جمله دولت کنونی باید برنامه های ویژه ای در زمینه تمدن اسلامی داشته باشند.گفت: آنچه که به عنوان راه نجات از مشکلات چه در زمینه های فرهنگی،تربیتی، اقتصادی،ساختاری،سیاسی،پیاده سازی رهنمود های اسلام ناب محمدی است که پرچمدار آن ولایت مطلقه فقیه و مقام معظم رهبری و سپس حوزه های علمیه است باید در تمدن اسلامی به کار گرفته شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: به حمدالله حوزه های علمیه امروز،در زمینه های اسلامی سازی ساختار و جامعه،پژوهش های بسیار مفیدی در بانکداری اسلامی،اقتصاد اسلامی،روابط بین الملل اسلامی،خانواده اسلامی و صدها موضوع خاص و ویژه و بسیار مفید که مستلزم ورود قوه مجریه برای اجرا سازی این طرح هاست ورود کرده است.

حجت الاسلام عابدیان با بیان اینکه اقتصاد غرب رو به انحطاط و تربیت غرب رو به سقوط و جامعه غرب به بهانه آزادی رو به افول است و روزانه شاهد جنایات انسانی بسیار زیادی هستیم.گفت: الگوهای اسلامی همچون شهید رجایی بایستی به الگوهای غرب ترجیح داده شود.

استاد حوزه و دانشگاهی یادآور شد: با نشست های تخصصی بین حوزه و دولت،می شود الگوی جامع اسلامی را تولید و سپس اجرا کرد تا بتوانیم به عنوان یک کشور اسلامی،این الگو را به تمامی جهان صادر کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha