پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ |۲۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: مراسم بزرگداشت امروز رئیسعلی دلواری احیای فرهنگ مقاومت در ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در نشست با اعضای کنگره ستاد بزرگداشت شهید رییسعلی دلواری، اظهار داشت: یک جامعه مثل پیچیده ترین محصولات جهانی است و پیچیده ترین سیستم و سازو کار مدیریت، مدیریت منابع انسانی است.

وی با بیان اینکه یک جامعه نیز می تواند دچار کهنگی و افت شود، افزود: بزرگترین کار برای مدیریت جامعه احیای ارزش‌هایی است که آن جامعه را در روند رشد و ارتقا سطح اقتدار اجتماعی قرار می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دو ویژگی مهم که عامل قدرت و مولفه پیشرفت استان بوشهر هستند یکی دیانت و دیگری مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر پنج قرن تاریخ مقاومت دارد و مقاومت در این استان به فرهنگ تبدیل شده است.

وی، رئیسعلی دلواری را به معنای یک کد رمز دانست و گفت: امروزه پیشرفت های صنعتی و عمرانی و اقتصادی ما در استان هم در این ریشه معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: وقتی ۱۲ شهریور و روز رئیسعلی دلواری را گرامی می داریم، در واقع می خواهیم خودمان و ریشه و اصالت هایمان را احیا کنیم و وقتی روز قرآنی برگزار می کنیم، می خواهیم بخش دیانت را زنده کنیم.

وی افزود: مسئولین استان باید در زمینه احیای فرهنگ مقاومت و دیانت همکاری کنند و اعتبارات لازم را در دو بخش اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در بخش دیانت در استان بیش از ۱۹۲ هزار مترمربع حوزه ساخته ایم و در حوزه مقاومت هم باید همین کار کنیم و در این راستا از خانواده شهید رئیسعلی دلواری در احیای مقبره وی قدردانی می کنیم.

وی تاکید کرد: باید پیگیری لازم برای راه اندازی موزه و جلوگیری از تعطیلی آن انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: لیست شهدا و جانبازان و مجروحان همراه رئیسعلی دلواری استخراج شود.

وی با اشاره به نقش مادر رئیسعلی دلواری در پرورش وی، گفت: رئیسعلی دلواری را مادر او رئیسعلی دلواری کرد و باید قدردان این مادر باشیم و روی عنوان مادر مقاومت کار شود و آن را نماد ملی کنیم و زندگی نامه او نوشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز کرد: مقتل و محل شهادت رئیسعلی دلواری هم باید احیا و یک نمادی برای آن طراحی شود.

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهید رییسعلی دلواری در واقع احیا فرهنگ مقاومت در کل ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha