جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار دولت چهاردهم با معظم له فرمودند: «دولتمردان باید قدر «فرصت خدمت» را بدانند و بر اساس اولویت‌های کشور اقدام کنند. معظم له در ادامه بیانات خود، چهارچوب، خطوط اصلی و برنامه‌های دولت چهاردهم را، در یازده محور، تبیین و تشریح کردند که این محورها نیز مطالبات مردم از دولت چهاردهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به ایام شهادات دهه آخر صفر اظهار داشت: دهه آخر صفر مصادف است با شهادت امام رضا(ع)، امام حسن (ع) و ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) و باید مراسمات در شأن این بزرگواران برگزار شود.

وی ادامه داد: روز سیزدهم شهریور ماه مصادف با سالروز تعاون و مشارکت است. مقام معظم رهبری در بیانیه دوم انقلاب می‌فرماید: «انقلاب‌اسلامی مشارکت مردمی را در موضوعات اجتماعی افزایش چشمگیر داد. پس از انقلاب، مردم در مسابقه خدمت‌رسانیِ ‌درکمبودهای اجتماعی، مشتاقانه شرکت می‌کنند.» به مانند ایثاری که در خصوص کمک های نقدی و معیشتی و بهداشتی و پوشاکی، در دروان سیل و زلزله و کرونا و جنگ، از خود نشان دادند.

امام جمعه ماکو در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار دولت چهاردهم با معظم له فرمودند: «دولتمردان باید قدر «فرصت خدمت» را بدانند و بر اساس اولویت‌های کشور اقدام کنند. معظم له در ادامه بیانات خود، چهارچوب، خطوط اصلی و برنامه‌های دولت چهاردهم را، در یازده محور، تبیین و تشریح کردند که این محورها نیز مطالبات مردم از دولت چهاردهم است.

وی گفت: اکنون و پس از شکل گیری دولت جدید؛ رئیس جمهور جدید و دولتمردان باید آن مطالباتی که از ناحیه رهبری مطرح شده، به منزله چارچوب و منشور حرکت خود تلقی کنند و بدانند که تجربه تاریخی نشان داده هر جا که قوا و دستگاههای مختلف، حرکت خود را بر اساس جهت گیری و اولویت های مطرح‌شده از ناحیه رهبری تنظیم کرده‌اند موفق شده و آنجا که دچار انحراف و حواشی شدند، مایه درس و عبرت آیندگان شدند؛ تجربه دولتها، خصوصا در سالیان اخیر به‌ روشنی گواه این مدعاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha