جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دولت چهاردهم مستقر شده و وزاری رئیس‌جمهور رای اعتماد را از مجلس گرفتند، اکنون نوبت آن‌هاست تا تمام توان خود را بکار بسته و برای حل مشکلات و رفاه مردم و پیشبرد اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مطهری اصل امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با مشارکت مردم به وجود آمده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که با مشارکت ۹۸ درصد مردم به وجود آمده و مردمش پای انقلاب ایستاده و جوان‌هایشان را دادند و با همه مشکلات هنوز هم ایستاده‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که هشت سال با شرق و غرب جنگید و تمام کشورهای دنیا پشت سر صدام دیوانه بودند و ایران اسلامی به تنهایی در مقابل شرق و غرب ایستاد و این نشان می‌دهد که مردم ما علاقه‌مند به نظام و کشورشان هستند.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه با همه این وجود گاهی در توجه به مردم در تعاون و مشارکت کم‌لطفی می‌شود، ابراز کرد: مسئولانی که در رأس امور هستند باید بدانند که تا اینجا هم که پیش رفتیم با کمک مردم بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر و الآن که مهم‌ترین بحث کشورمان اقتصاد است و مقام عظمای ولایت هم اقتصاد را اولویت اول کشور دانستند، باید مسئولان بدانند بدون سنگ‌اندازی در کارهای مردم برخی مشکلات لاینحل به نظر می‌رسد و با مشارکت و تعاون مردم حل خواهد شد، به شرطی که در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی مخصوصاً اقتصادی به توان داخلی و جوانان عنایت خاصی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دولت چهاردهم مستقر شده و وزاری رئیس‌جمهور رای اعتماد را از مجلس گرفتند، اکنون نوبت آن‌هاست تا تمام توان خود را بکار بسته و برای حل مشکلات و رفاه مردم و پیشبرد اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

وی با بیان اینکه توصیه‌ای به همه مسئولان، وزرا و شخص رئیس جمهور که محبوب و مورد عنایت مردم هستند عرض می‌کنم، گفت: بحث‌هایی چون اقلیت و اکثریت، مخالفان و موافقان معنایی ندارد، این حرف‌ها را جمع و کنار بگذارید، جملاتی مانند اقلیت فلان و اکثریت فلان به چه دردی می‌خورد و یا ما در اکثریت هستیم مخالفان در اقلیت هستند، این حرف‌ها چیست؟ یا چه چیزی تحویل گرفتیم؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل تأکید کرد: ما از شخص رئیس‌جمهور می‌خواهیم اعتنایی به حواشی نداشته باشد، چون برخی‌ها جز نق زدن و ناامید کردن و دودستگی کردن مردم هیچ کاری بلد نیستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت که فرمودند مثل امیرکبیر و شهید رئیسی کار کنید، یادآور شد: کارکرد شهید رئیسی مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده و برخی آقایان نباید نسبت به دولت قبل کفران نعمت کنند.

وی تأکید کرد: دولت شهید رئیسی زحمت کشیده و بعضی اثرات کار این دولت در سال‌های آینده دیده خواهد شد و مدیران جدید این کار ها را ادامه بدهند و کار را با قوت و قدرت پیش ببرند و اگر چیزی بالاتر از دولت قبل دارند به میدان بیاورند و آغاز کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری‌اصل ابراز کرد: مدیران و مسئولان بدانند اگر مردم را دوست داشته، کار کرده و به فکر مردم باشند، همه ائمه جمعه، مومنان، حزب الله و مردم ایران اسلامی پشتیبان آنها هستند و خدای نکرده نباید بهانه‌های واهی بیاورند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل با انتقاد از عدم نظارت مدیران بر مجموعه‌های تحت مدیریت خود، گفت: مردم از کارهای مفید و مثبت حمایت و پشتیبانی می‌کنند، هر چند وجود برخی مشکلات در کشور انجام امور را سخت کرده اما متأسفانه نظارت مدیران بر عملکرد کارکنان کم است.

امام‌جمعه تبریز با اشاره به تسهیلات طرح جوانی_جمعیت و حمایت خانواده، اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال به دلیل عدم نظارت بر عملکرد بانک‌ها تسهیلات طرح جوانی جمعیت پرداخت نمی‌شود.

وی با انتقاد از انتظار چندین‌ساعته مردم در ایستگاه‌های اتوبوس، خاطرنشان کرد: مدیران شهری باید بر عملکرد متولیان حمل‌ونقل عمومی نظارت داشته باشند، چرا با وجود امکانات، مردم ساعت‌ها در خیابان‌ها بلاتکلیف می‌مانند؟

وی با گلایه از عدم رعایت شئون اسلامی و حدود الهی از سوی برخی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: بهانه مسئولان این است که افراد خاطی با پیمانکاران طرف قرارداد هستند، اما پذیرفتنی نیست که به‌خاطر عدم نظارت مدیران وضعیت حجاب و عفاف کارکنان خلاف عرف و قانون اداری باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مدیران ماشین امضا دستگاه‌های دولتی و اجرایی نیستند، یادآور شد: کارمندان از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، عدم رعایت شئون اسلامی و برخورد نامناسب با مردم از سوی آنها قابل مماشات نیست، مدیران مسئول نظارت بر عملکرد کارکنان خود هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل اظهار کرد: عملکرد ضعیف مدیران در نظارت بر رفتار کارکنانشان باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha