جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: حفظ کرامت مردم را از دیگر اصول اخلاقی در مدیریت پیامبر(ص) عنوان کرد و با بیان اینکه اگر فقر در جامعه باشد، عزت جامعه از بین می‌رود، گفت: کسانی باید مسئول شوند که درد مردم را درد خودشان بدانند و عدالت محور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: تقوا در بین کارگزاران جمهوری اسلامی، یعنی یک مدیر اسلامی شدن.

وی با بیان اینکه صرف مسلمان بودن فرد، مدیر اسلامی نمی‌شود، گفت: شاخصه و ملاک مدیر اسلامی این است که جهت‌گیری دینی داشته باشد، چرا که تقوا در عرصه اجتماعی یعنی جهت گیری دینی داشتن.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه تشکیل حکومت دینی و تلاش برای اصلاح حاکمیت یک تلاش اخلاقی است، یادآور شد: اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود، من برای مکارم اخلاق مبعوث شدم، به این معنا نیست که تنها باید خوش اخلاق باشید و با سیاست کاری نداشت، چرا که بدون حکومت دینی و اصلاح روابط اجتماعی، اخلاق فردی هم اصلاح نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولین کاری که پیامبر(ص) پس از ورود به مدینه انجام دادند، تشکیل یک حاکمیت دینی بود، ابراز کرد: تشکیل حاکمیتی که محورش بر مدیریت و توافق جمعی است، از اصول مدیریت و سیاسی پیامبر(ص) بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: این توافق نامه جمعی نه فقط مسلمان که یهودی‌ها نیز آن را امضا کردند و محور رفتارها و سیاست ورزی‌ها بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) تلاش کردند تا جامعه قانونمند باشد و به آن پایبند باشند، اظهار کرد: نفی ریاست طلبی از دیگر اصول مدیریتی پیامبر(ص) بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) فرمودند، کسی که شهوت پرست و قدرت طلب است اگر به مسئولیت برسد منافع و منابع جامعه اسلام را فنا می‌کند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم کسانی به مسئولیت برسند که به معنای واقعی کلمه اعتقاد به مبانی اسلامی داشته باشند.

وی حفظ کرامت مردم را از دیگر اصول اخلاقی در مدیریت پیامبر(ص) عنوان کرد و با بیان اینکه اگر فقر در جامعه باشد، عزت جامعه از بین می‌رود، یادآور شد: کسانی باید مسئول شوند که درد مردم را درد خودشان بدانند و عدالت محور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تأکید کرد: این اصل سیاسی پیامبر(ص) است که مسئولان باید حرف مردم را گوش دهند، نه اینکه اگر کسی مطالبه و یا نقد کرد با او برخورد شود.

وی به وظیفه مردم در برابر مسئولان اشاره کرد و یادآور شد: مردم نیز در سیاست ورزی‌ها باید خیر خواه مسئولان باشند و در برخورد با آنها انصاف را رعایت کنند، نباید تنها اشکالات و ضعف‌ها دیده شود، بلکه اگر مسئولی تلاش و خدمتی کرد باید گفته شود.

امام جمعه همدان، با اشاره به حضور بیش از ۲۱ میلیون زائر در اربعین حسینی، ابراز کرد: از تلاش همه مردم، موکب داران، خادمان و نیروی انتظامی و مردم عراق در ایام اربعین حسینی تقدیر می‌کنم.

وی با تبریک هفته دولت، خاطرنشان کرد: در هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به خصوص شهید رئیسی، از خدمات دولتمردان تقدیر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به گلایه‌های عمومی در رابطه با قطعی برق، گفت: اطلاع رسانی در رابطه با قطعی برق کافی نبوده و شهروندان را با مشکلاتی روبرو کرده که باید به نحو درستی این موضوع اعلام شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha