یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
1

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت در مصرف آب، مقوله‌ای تعطیل‌بردار نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، سید محمد جمالیان طی سخنانی در نشست شورای اداری شهرستان کمیجان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی ملی و استانی برای پرهیز از هدررفت منابع آبی اظهار داشت: برپایه آمارهای ارائه شده، میزان هدررفت آب در استان مرکزی ۲۵ تا ۳۰ درصد است و لذا کنترل این وضعیت و استانداردسازی آن باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

وی با تأکید بر این نکته که فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت در مصرف آب، مقوله‌ای تعطیل‌بردار نیست، افزود: این مهم به خصوص در سال‌های آتی که با تنش آبی مواجه هستیم باید بیش از پیش مورد توجه ویژه باشد و تلاش کنیم تا فرهنگ مصرف صحیح این مایه حیاتی و محدود را نهادینه کنیم.

وی اضافه کرد: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی و خانگی مطلوب نیست و با ادامه این روند، حفر چاه نیز پاسخگو نیست.

جمالیان با اشاره به به ناترازی انرژی نیز بیان داشت: انتظار است اصلاح الگوی بهینه مصرف انرژی در تمام حوزه‌ها مورد توجه ویژه باشد و در خصوص قطع برق در واحدهای صنعتی اطلاع رسانی لازم انجام شود.

وی همچنین با اشاره به محورهای مواصلاتی استان مرکزی گفت: این مهم در سطح ملی با جدیت دنبال می‌شود و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به اینکه تغییر سریع مدیریت در برخی ارگان‌ها سبب می‌شود مردم خسارت ناشی از آن را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: ثبات مدیریتی در استان مورد توجه ویژه است و به عنوان یکی از رویکردهای محوری رئیس دولت چهاردهم نیز مطرح می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha