یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یکی از مراحل نصرت امام‌زمان (عج) را بیعت و لازمه بیعت را مجاهدت دانست و گفت: کسانی می‌توانند پای بیعت باشند که اهل مقاومت و استقامت باشند نه اهل عافیت‌طلبی چرا که عافیت‌طلبان امام‌زمان (عج) را تنها خواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: در امتحان انتظار در هر مرحله‌ای عده‌ای غربال می‌شوند و در امتحان نهایی افرادی حاضر خواهند شد که بتوانند شرایط کافی را کسب کنند.

وی گفت: یکی از مراحل نصرت امام‌زمان (عج) بیعت است و لازمه بیعت نیز مجاهدت است و کسانی می‌توانند پای بیعت باشند که اهل مقاومت و استقامت باشند نه اهل عافیت‌طلبی چرا که عافیت‌طلبان امام‌زمان (عج) را تنها خواهند گذاشت.

ماندگاری با بیان اینکه بالاترین هدیه نبی گرامی اسلام از طرف خداوند به مردم دین اسلام است، خاطرنشان کرد: بالاترین وظیفه ما تربیت خود و فرزندان و جامعه است و این بالاترین وظیفه‌ای است که خداوند آن را نیز به انبیاء الهی داده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: نبی گرامی اسلام بعد از خداوند بالاترین معلم عالم هستی است و معلم باید مطالب خود را با تشبیه و تمثیل بیان نماید.

وی یادآور شد: خداوند، عالم هستی را برای بشریت خلق نموده است و بیش از ۶۰ آیه به این مسئله با عناوین مختلف تصریح دارد و این عالم هستی حکم ماشین را دارد که بت‌پرستان، شهوت‌پرستان، ریاست طلبان و … نتوانستند با این ماشین به مقصد برسند و دچار سانحه شدند در حالیکه انسان‌هایی که مؤمن باشند و بتوانند به درستی از این ماشین استفاده نمایند به مقصد نهایی که عبادت خالصانه است خواهند رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در ادامه گفت: انسان‌های مؤمن جانشین خداوند در روی زمین هستند و انبیاء الهی، علما، صلحا و شهدا می‌توانند کارهایی در عالم هستی انجام دهند که دیگر انسان‌ها از انجام آن کارها عاجز هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از انسان‌ها از انسانیت به حیوانیت سقوط می‌کنند در حالی که فکر می‌کنند پیشرفت کرده اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: بیش از ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در این چند ماهه توسط انسان‌های خبیث به شهادت رسیده اند و دلیل آن چیزی جز حیوانیت رژیم غاصب صهیونیستی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری یادآور شد: در آیه ۱۹ و ۸۴ سوره مبارکه آل عمران به درستی مسیر انسانیت و بندگی ذکر شده است و کسانی که دین اسلام را پذیرفته باشند رستگار می‌شوند و کسانی که دین اسلام را نپذیرفته باشند حتماً سقوط خواهند کرد.

وی افزود: متوسل شدن به قرآن و عترت باعث می‌شود انسان به گمراهی مبتلا نشود و سقوط نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha