دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
پیامبر

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: پیامبر اکرم (ص) کامل ترین مصداق رأفت و مهربانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) بیان داشت: باید با تاسی به سیره اهل بیت(ع)مروج سبک زندگی اسلامی و اخلاق قرآنی در جامعه باشیم.

وی راه و سیره زندگانی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را یک درس آموزنده برای همه مسلمانان ،مؤمنین و متقین دانست و اظهار داشت:تربیت مجاهدان فی سبیل الله توسط رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نشان دهنده سعه صدر در تبلیغ ایشان است.

امام‌ جمعه خرم آباد با بیان اینکه رسول گرامی اسلام توانستند از قومی که ۲۳ سال در جهالت کامل بودند مردمی مجاهد و فی سبیل الله تربیت کنند خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) از مردمی با آداب و رسوم خشن، غیرقابل قبول، در حدی که دختران را زنده به گور میکردند، مجاهدانی فی سبیل الله تربیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه اهل تحقیق می‌گویند برای اینکه در یک جامعه انقلاب فرهنگی رخ بدهد حداقل صدسال نیاز است که آداب و رسوم غلط از بین برود و آداب و رسوم ارزشی جایگزین شود گفت: وجود مقدس رسول گرامی اسلام (ص)در مدت ٢٣سال این کار را انجام دادند و مجاهدانی فی سبیل الله تربیت نمودند، چون آئین پیامبر (ص) آئین ارزش ها بود و آموزه هایش، آموزه های ارزشی بودند.

وی بیان داشت: ملاک تبلیغی و تربیتی پیامبر(ص) ارزش و اسلام بود هر کس که باورها و سخن و رفتارش براساس ارزش ها و اسلام قابل سنجش بود و در این راستا بود او به رشد و کمال رسید، حال سلمان فارسی باشد یا بلال اهل حبشه باشد تفاوتی ندارد، یا ابوذر عربی باشد یا فلان جوان رومی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص)یک آئین جهانی را به بشریت عرضه کرد که در این عرضه، سلمان فارسی نفر اول شد،بلال حبشی آن جایگاه والای خودش را پیدا کرد، مقداد و ابوذر عربی به آن مقام والا رسیدند و یا آن جوان رومی به آن منزلت رسید افزود: این اقدامات پیامبر(ص) جهانی شد و این کارهای سخیف و زشتی که از سوی توطئه گران انجام می‌گیرد اهانت هایی که به ادیان آسمانی، به کتاب مقدس قرآن صورت می‌گیرد این ها نمی‌تواند مانع گسترش آموزه های ارزشی اسلام در جامعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) کامل ترین مصداق رأفت و مهربانی بودند اظهار داشت: پیامبر نسبت به همه بندگان رئوف و مهربانی بودند و در لحظات پایان عمر شریف و مبارک وقتی که عزرائیل آمد برای گرفتن جان اجازه خواست، فرمود اجازه نمی‌دهم تا جبرئیل نازل شود، جبرئیل که آمد از او پرسید که بعد از من با امتم چه خواهید کرد؟جبرئیل رفت از جانب خدا پاسخ آورد که هر کس را تو بخواهی ما می بخشیم."وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَی، آنقدر از این امت مسلمان بر تو ببخشاییم تا راضی شوی. و سزاوار است که مسلمانان، این آئین و این آموزه های اسلامی را که پیامبرش تا آخرین لحظات به فکر امتش هست جا دارد که بیش از این ها در سخن، گفتار، رفتار به آن پایبند باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha