دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
2

حوزه / جت‌الاسلام علی رودبارانی گفت: بی شک از جمله مهم‌ترین الزامات فعالیت در عرصه جنگ روایت‌ها، تولید و انتشار اخبار صحیح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، حجت‌الاسلام علی رودبارانی رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی در مراسم تجلیل از خبرگزاری‌های برتر حوزه نماز، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص) همچنین شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع)، با تأکید بر اهمیت نگارش صحیح خبر، اظهار داشت: فعالیت خبری در حوزه نماز، قرآن و مبانی دینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه عصر کنونی جامعه دنیای اطلاعات، خبر و جنگ روایت‌ها است، افزود: تهیه به هنگام و صحیح اخبار بسیار حائز اهمیت است و چنانچه رسانه‌های داخلی به مضامین و محتواهای مهم نپرداخته و کار نکنیم، دشمنان در این حوزه وارد شده و با مهارت و هنر و با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، مطالب را آنگونه که خود می‌خواهد، منتشر می‌کند.

وی بر ضرورت تربیت دینی و قرآنی دانش‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد و گفت: متأسفانه با فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی شاهد جهت‌گیری نادرست برخی دانشجویان و دانش‌آموزان همان‌گونه که دشمن می‌خواهد هستیم و همه ما در این مسیر و پرداختن به مبانی دینی وظیفه خطیری برعهده داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی، به تشریح ویژه برنامه‌های انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی فعالیت یکساله خود در حوزه نماز را در سامانه «سجاده» بارگذاری می‌کنند و پس از اتمام ارزیابی فعالیت دستگاه‌ها در حوزه نماز با حضور هیأت ارزیابی انجام و دستگاه‌های برتر به زودی معرفی خواهند شد.

وی از برگزاری ۲ دوره برنامه آموزش معارف نماز ویژه دانشجو معلم‌ها خبر داد و ابراز کرد: بسیار امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها بتوان گامی در راستای توسعه فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان برداشت، چرا که نوجوانان از فطرت پاک برخوردارند و با انجام اقدامات فرهنگی می‌توان آنان را در مسیر صحیح هدایت کرد، همچنین دوره معارفی نماز ویژه مدیران و معلمان پایه سوم (ویژه دختران) و هشتم (ویژه پسران) مدارس غیرانتفاعی با حضور ۱۸۰ نفر برگزار شد.

حجت الاسلام رودبارانی به انجام برنامه‌های صورت گرفته در دهه فرهنگی نماز متناسب با هفته مساجد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این ایام بازدید و پیگیری ویژه مساجد و نمازخانه‌های بین راهی با حضور مسئولان در دستور کار قرار گرفته و اجرا شد، همچنین با حضور هیأت نظارت بر مساجد نمازخانه و سرویس بهداشتی نمازخانه‌های بین راهی استان مورد بازدید قرار گرفته و دستورات لازم ابلاغ شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha