سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام امام حسین(ع) قبل از اینکه حسینی باشد، حسنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در دیدار مجمع رهروان ولایت امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر، اظهار داشت: اسلام عزیز ما برای هدایت انسان ها به سر منزل مقصود و سیر از ملک تا ملکوت در قالب کلمات در چهره قرآن ظهور پیدا کرده است و در قالب اعمال در چهره اسوه‌های حسنه ای مانند پیامبر اکرم (ص) و امامان پاک ما تجلی پیدا کرده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فطرت انسان هم الگو خواه و هم الگو پذیر است، گفت: امروز در جوامع بشری همگان برای اینکه زندگی خوبی داشته باشند به دنبال الگو هستند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عده‌ای به درستی الگو زندگی شان را انتخاب می کنند که به تعبیری این دسته از افراد الگو حسنه را برگزیده اند اما اگر انسان الگوی حسنه پیدا نکند، به سراغ الگوهایی می رود که مسیرش را از صراط الهی جدا می کند و به باتلاق کشانیده می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) یکی از شخصیت‌هایی است که می تواند به عنوان الگوی حسنه باشد، گفت: بر اساس سه ویژگی کلیدی می توان شخصیت امام حسن(ع) را شناخت.

وی اولین ویژگی‌ سبط اکبر را ارتباط آن حضرت با خداوند برشمرد و افزود: امامان ما عموما عالی ترین و برترین رابطه با خدا را داشته اند و از این جهت الگویی حسنه برای ما هستند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: عده‌ای مدعی بندگی هستند و عده‌ای فقط بنده هستند و امام حسن مجتبی(ع) عابدترین مردم زمان خود بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) شخصیتی است که خدا و معاد را باور کرده است، افزود: دومین ویژگی شخصیتی امام حسن مجتبی(ع) را که می توان به عنوان الگوی حسنه مورد توجه قرار داد، در واقع رابطه آن حضرت با مردم جامعه بود.

وی تصریح کرد: بر آوردن حاجت مردم و گره گشایی از مشکلات مردم از الگوهایی است که در زندگی امام حسن مجتبی(ع) دیده می شود و اگر این الگو به جامعه راه پیدا کند نیازمندی در جامعه نخواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری ویژگی سوم را نحوه مواجه شدن امام حسن مجتبی(ع) با دین خدا دانست و بیان کرد: وجود امام حسن مجتبی(ع) به گونه ای است که خدایی می اندیشید، سخن می گوید و خدایی عمل می کند که در واقع فکر، گفتار و عمل آن حضرت خدایی است.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: با روش و منش خوب می توان کینه توز ترین دشمن را به دوست تبدیل کرد و امام حسن مجتبی(ع) پناهگاه نیازمندان بود و با مردم با مهربانی رفتار می کرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: قیام امام حسین(ع) قبل از اینکه حسینی باشد، حسنی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha