پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ مسئول فرهنگی پایگاه ورزشی امام رضا علیه‌السلام ابراز کرد: با توجه به کار کردن دشمن در سطح جوامع امروزی، حوزه‌های علمیه باید با ایجاد بستری مناسب، ارتباط خود را با زائران حضرت رضا علیه‌السلام در طول سال حفظ کنند.

خانم ملک‌جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد با اشاره به اینکه در سالن ورزشی امام رضا علیه‌السلام حدود ۳۵۰۰ زائر خانم در ۷ سالن ورزشی مستقر شدند، گفت: خواهران مُبلغ در این ایام با حضور در بین زائران حضرت رضا علیه‌السلام با برگزاری حلقه‌های معرفتی، ارائه مشاوره فردی و جمعی، کار با کودکان و نوجوانان و همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی توانستند فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اثرگذاری را به زائران حضرت ارائه دهند.

وی تبلیغ دین و معارف الهی را توسط طلاب در این ایام ضروری خواند و افزود: متاسفانه در خیلی از روستاها به گفته خود زائران مبلغ و روحانی ندارند و مردم روستا تمام مطالب مورد نیاز خود را از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی دریافت می کنند، لذا حضور طلاب در این ایام بین زائران رضوی ضروری است، چراکه زائر در طول سال توسط دشمن تغذیه می شود اما ایام پایانی ماه صفر این فرصت را ایجاد میکند تا مبلغان با زائران ارتباط بیشتری بگیرند.

ملک‌جعفری ارتباط با زائر در طول سال را از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: با توجه به کار کردن دشمن در سطح جوامع زائران هر ساله نسبت به سالهای گذشته از لحاظ حجاب و اعتقادات دینی کاملا تغییر می‌کنند، لذا حوزه باید با ایجاد بستر مناسب ارتباط با زائران را در طول سال حفظ کند.

وی در پایان تاکید کرد: نوع فعالیت طلبه را هیچ یک از افراد دیگر در سایر ارگان‌ها و نهادها نمی‌توانند انجام دهند، زیرا یک طلبه معارف الهی و احکام دین را به زائر می‌آموزد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha