جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه زنجان گفت: بدون داشتن امید نمی‌توان گام‌های مؤثر برداشت و القای ناامیدی به جامعه تلاش اصلی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان، به سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوری رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود: همه باید ببینیم در رابطه با عملیاتی شدن این بیانیه چه اقدامی کرده ایم.

وی با بیان اینکه نگاه خوش بینانه نسبت به آینده از مولفه های مهم بیانیه گام دوم انقلاب است, گفت: آنچه که ملت ایران را سرپا نگه داشته، ایمان و امید به آینده است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی خاطرنشان کرد: امید به غیر خدا داشتن موجب شکست و ناکامی است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان به جنایت های استکبار و دولت های اشغالگر در برابر ملت ایران اشاره کرد و گفت: وقتی در جریان جنگ جهانی انگلیس کشور را اشغال کرد چنان قحطی ایجاد کردند که از ۱۹ میلیون نفر جمعیت آن زمان ۹ میلیون نفر جان باختند و با آنکه کشور در جنگ جهانی دوم اعلام بی طرفی کرده بود ولی به دلیل بی کفایتی حاکمان، کشور تحت اشغال قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، گفت: این روز یکی از روزهای خونبار دوران مبارزات انقلاب بود و با وجود ظلم و زور استکبار و استبداد، مردم با ایمان و اخلاص به میدان آمدند و نتیجه آن هم به بار نشست.
وی به ۱۸ شهریور روز جهانی مبارزه با بیسوادی اشاره کرد و افزود: نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام نازل شد سخن از تعلیم و مبارزه با جهل است و این تاکید بر علم آموزی بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی در کشور، انقلابی عمل کرده ولی وجود جمعیت سه درصد بیسواد هم برای کشور زیاد است.

امام جمعه زنجان به هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری اشاره کرد و گفت: این روز آغاز امامت ولی الله اعظم است و بر اساس وعده همه ادیان توحیدی، پایان تاریخ پایان خوش و رفع ظلم و استبداد و جنایت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha