جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
.

حوزه/ امام جمعه کمالشهر گفت: قیام خونین ۱۷ شهریور از حرکت های مهم اعتراضی مردم انقلابی کشورمان به دستگاه ستم کار پهلوی بود و از وقایع مهم تاثیر گذار انقلاب اسلامی است که باعث تزلزل نظام سلطنتی گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام نورپور، امام جمعه کمالشهر در خطبه نماز جمعه کمالشهر، ضمن آرزوی قبولی دو ماه عزاداری خالصانه مردم عزیز گفت: ان شاء الله این عزاداریها و ابراز محبت ها ذخیره روز قیامت ما باشد و سعی کنیم این سرمایه های معنوی را در طول حیاتمان صیانت کنیم.

وی در ادامه حلول ماه ربیع الاول ماه نبوت و ولادت پیامبر اکرم (ص)و آغاز ولایت و امامت حضرت حجت (عج )آخرین ذخیره حق تعالی را تبریک گفت.

خطیب نمازجمعه ضمن گرامیداشت سالگرد شهدای قیام ۱۷ شهریور گفت: قیام خونین ۱۷ شهریور از حرکت های مهم اعتراضی مردم انقلابی کشورمان به دستگاه ستم کار پهلوی بود و از وقایع مهم تاثیر گذار انقلاب اسلامی است که باعث تزلزل نظام سلطنتی گردید. در این قیام دهها نفر از جوانان عزیز و غیور میهن عزیزمان توسط رژیم صفاک با صحنه گردانی و مدیریت دولت وقت آمریکا شهید و مجروح گشت.

وی در ادامه ضمن تسلیت سالگرد شهادت آیت الله شهید مدنی، دومین شهید محراب یاد آور شد: شهید آیت الله مدنی، شخصیتی بودند مجتهد، فقیه، شهید نماز که مانند مولایش امیر مومنان(ع) خون پاکش در نماز توسط افراد فرون‌مایه ؛ منافقان کوردل به زمین ریخته شد.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) از شهید آیت الله مدنی در پیام خویش به عنوان«سید بزرگوار و عالم عادل عالیقدر و معلم اخلاق و معنویات» یاد کرد و فرمود: «این چهره نورانی اسلامی، عمری را در تهذیب نفس و خدمت به اسلام و تربیت مسلمانان و مجاهده در راه حق علیه باطل گذارند و از چهره های کم نظیری بود».

امام جمعه کمالشهر در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای دولت جدید گفت: موانعی است که حرکت دولت را کند می کند؛ این موانع بر دو قسم است: ۱- موانع بیرونی و خارجی، همچون سیاستهای خصمانه دشمن و... ۲- موانع درونی که این قسم دوم بسیار مهم است، که اگر دولت مردان این موانع درونی را برطرف کنند قطعا حرکت دولت سریع خواهد بود. موانع درونی مثل: عدم اعتقاد به ظرفیت های داخلی، عدم اعتقاد به نیرو ها و جوانان بومی. سستی و بی حالی و القا ما نمی توانیم، اعتقاد به نسخه های اجانب،غفلت از توطئه های دشمنان و عوامل آنان،کم کاری و کم انگیزگی، دنیا زندگی و اشرافی گری و سیاسی کاری، باند بازی و پرداختن به حواشی.

وی ادامه داد : ما امیدواریم دولت محترم به مسائل و مشکلات اصلی کشور بپردازد؛ مثل مسئله معیشت مردم، تورم، گرانی، مسئله فرهنگ، عفاف و حجاب، عدالت اجتماعی و ...امیدواریم از انتخاب افراد زاویه دار با نظام، دارای سو سابقه، آتش بیاران فتنه ۸۸ و ۱۴۰۱ اجتناب گردد، که به خیر دولت محترم است.

حجت الاسلام نورپور در پایان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین خواستار رسیدگی مشکلات جدی مردم جمله: مشکل نانوایی ها، مشکل آب شرب، ترافیک سنگین، معتادان متجاهر، کارتن خواب ها شد.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha