یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
الشيخ دعموش

حوزه/ شیخ علی دعموش تاکید کرد: دشمن صهیونیستی در سراسر فلسطین و منطقه جاه طلبی های واقعی دارد و جنگی که در نوار غزه و کرانه باختری به راه انداخته، هدف آن، آواره کردن باقی مانده فلسطینی هاست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه در مجتمع حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در منطقه "حارة حریک" تاکید کرد: دشمن صهیونیستی در سراسر فلسطین و منطقه جاه طلبی های واقعی دارد و جنگی که در نوار غزه و کرانه باختری به راه انداخته است، هدف واقعی و راهبردی آن، این است که باقیمانده فلسطینی ها را آواره کرده و تسلط خود را بر تمام فلسطین تاریخی تشدید کند.

وی افزود: شاخص‌های سیاسی زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده جاه‌طلبی‌های رژیم اسرائیل در فلسطین است که مهم‌ترین آنها تصمیم کنست اسرائیل در ژوئیه گذشته برای مخالفت با تشکیل کشور فلسطین به بهانه اینکه این کشور تهدیدی برای اسرائیل است و نقشه ای که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دشمن در کنفرانس مطبوعاتی چند روز پیش برای دفاع از تمسک خود به محور فیلادلفیا ارائه کرد و در آن کرانه باختری را به گونه ای نشان داد که گویی بخشی از اسرائیل است و همچنین آنچه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در یکی از سخنرانی های انتخاباتی اخیر خود به آن اشاره کرد این است که مساحت "اسرائیل" روی نقشه کوچک به نظر می رسد و من همیشه به این فکر کرده ام که چگونه می توان آن را گسترش داد.

شیخ دعموش ادامه داد: همه این شاخص‌ها نشان می‌دهد که پروژه نتانیاهو و متحدانش در دولت، تبدیل تمامی فلسطین به یک کشور یهودی و اخراج اهالی آن است، بنابراین برای اجرای این امر به جنگ خود علیه غزه و کرانه باختری ادامه خواهد داد. به نظر نمی رسد که او بخواهد به توافق آتش بس دست یابد، بلکه در حال مانور دادن، تعلل و تحمیل شرایط بیشتر برای خرید زمان است.

عضو ارشد حزب الله بیان داشت: آمریکا در هر اتفاقی که در غزه و کرانه باختری رخ می دهد با نتانیاهو شریک است و هرگز میانجی جدی برای دستیابی به آتش بس نبوده است و هر آنچه گفته می شود که آمریکایی ها سعی می کنند فرمول هایی برای توافقی ایجاد کنند که هر دو طرف را راضی کند یا به نتانیاهو فشار می آورد تا توافق آتش بس را بپذیرد، دروغ، دو رویی و فریب محض است.

وی ادامه داد: تنها چیزی که آمریکایی ها در مورد آن راست می گویند، حمایت مطلق او از تجاوز رژیم اسرائیل به غزه و لبنان و تعهد قاطع او به امنیت رژیم صهیونیستی است و این حقیقت مواضع آمریکاست که هر روز به صورت صریح و روشن به جهانیان اعلام و تکرار می کند و بقیه چیزها گمراه کننده است.

شیخ دعموش تصریح کرد: تا زمانی که دولت آمریکا بر تجاوزات سرپوش می گذارد، همه اشکال حمایت از این رژیم را برای ادامه تجاوزات خود به غزه فراهم می کند و به نتانیاهو فرصت بیشتری برای دستیابی به جاه طلبی ها و پروژه های خود می دهد، بعید است که او در برابر فشارهای داخلی یا خارجی تسلیم شود، بلکه به تجاوزات خود به غزه، کرانه باختری و لبنان ادامه خواهد داد.

وی افزود: ما در فلسطین و لبنان و محور مقاومت چاره ای جز ادامه نبرد، صبر و استقامت، چنگ زدن به سرزمین و حقوق و ادامه جبهه های پشتیبانی برای خسته کردن دشمن و تحت فشار قرار دادن او در میدان نداریم؛ زیرا این ها تنها راه جلوگیری از تهاجم و خنثی کردن پروژه های دشمن است و مطمئن هستیم که در راه درستی هستیم و ان شاء الله پیروزی هم پیمان ما خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha