چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل وحشت زده، منتظر پاسخ ایران و حزب الله است. اسرائیل دست به دامن آمریکا، اروپا، غرب و نظام‌های عربی شده است تا به آن کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم هفتم فرمانده شهید فؤاد شکر گفت: ما فرزندان و نوادگانی از نسل اول فرماندهان مقاومت داریم که در جبهه‌ها حضور دارند و در میدان جهانی می‌جنگند. شهید فؤاد شکر از جمله نسل بنیانگذار مقاومت و همچنین از فرماندهان اولیه آن بود. این شهید، انتقال سلاح به جنوب را آغاز کرد تا جایی که امروز به قدرت فعلی در زمینه‌های مختلف رسیده ایم. او در همه نبردهای اصلی مقاومت در جایگاه فرماندهی مشارکت داشت.

دبیرکل حزب الله افزود: سید محسن، از جمله عاملان پیروزی در سال دو هزار بود و در طول جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ هم در کنار دیگر برادران به طور مستمر در اتاق عملیات اصلی حضور داشت. او در نبرد طوفان الاقصی هم از همان ابتدا، روند عملیات را پیگیری می‌کرد و شب و روز در اتاق عملیات حضور داشت و آخرین تماس تلفنی بین ما، ساعتی پیش از شهادت او بود. او قدرت بالایی در برنامه ریزی داشت.

وی خاطر نشان کرد: او در جبهه پشتیبانی لبنان، همه مسائل را پیگیری و هدایت و اداره می‌کرد و تا آخرین لحظه عمرش، فعالیت می‌کرد. او از جمله ذهن‌های راهبردی در مقاومت بود و افکار و پیشنهادهای زیادی داشت. بسیاری از شهدایی که در عملیات شهادت طلبانه شرکت کردند، از جمله شاگردان او بودند. او روحیه بسیار بالایی داشت. او در طراحی جنگ و راهبردهای جدید، ابتکار عمل داشت. اگر بعضی از فرماندهان مانند کوه هستند، سید محسن مانند رشته کوه بود و می‌توانستیم به او در سخت‌ترین شرایط تکیه کنیم. ما برای شهادت این فرماندهان غمگین هستیم، اما به آنان غبطه می‌خوریم که شهید شدند. ما به سخت بودن از دست دادن این فرماندهان اعتراف می‌کنیم، اما به هیچ وجه متزلزل نمی‌شویم و عملیات چند روز اخیر از جمله امروز، این موضوع را ثابت می‌کند. یگان‌هایی که سید محسن آنها را هدایت می‌کرد، طی این مدت به عملیات خود ادامه می‌دهند. تردیدی نیست که شهادت اسماعیل هنیه برای حماس، مقاومت فلسطینی، ملت فلسطین و محور فلسطین، خسارت بزرگی بود، اما مقاومت نه تنها در نوار غزه و کرانه باختری متزلزل نشده است، بلکه با قدرت بیشتر به عملیات خود ادامه می‌دهد.

سید حسن نصرالله، اهداف رژیم صهیونیستی را در غزه و کرانه باختری تبیین کرد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتم فرمانده شهید فؤاد شکر، گفت: در چند روز و چند هفته اخیر، حوادثی رخ داد و شاهد تحولاتی در اوضاع بودیم که اهداف کابینه افراطی و وحشی نتانیاهو را آشکارتر کرد. روز گذشته شاهد آن بودیم که بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل، در سخنان خود، قتل عام دو میلیون فلسطینی در نوار غزه با گرسنگی دادن به آنان را عادلانه دانست. این سخنان اصلا از اسرائیلی‌ها و آمریکاییها عجیب نیست. ما این روزها، در سالگرد حملات هسته‌ای آمریکا به شهرهای ژاپن هستیم. تقریبا اجماع نظر در رژیم اشغالگر درباره مخالفت با تشکیل کشور فلسطین وجود دارد. این تحول مهم است، زیرا به کسانی که در فلسطین و منطقه هنوز به مذاکره برای حل مسئله فلسطین امیدوار هستند، واقعیت را فهماند. در همان نخستین روزهای جنگ غزه شاهد بودیم که وزیر میراث یهودیت در رژیم اشغالگر، از لزوم انداختن بمب هسته‌ای بر سر اهالی غزه سخن گفت.

سید حسن نصرالله افزود: در نوار غزه روشن است که نتانیاهو خواهان آتش بس و توقف جنگ نیست. نتانیاهو می خواهد از آمریکا تضمین مکتوب بگیرد که بتواند به جنگ ادامه دهد تا به اهدافش برسد و اگر بتواند مردم غزه را به مصر یا به دریا بیندازد و بیشترین تعداد از آنان را به قتل برساند یا دستکم، تسلط کامل امنیتی بر غزه پیدا کند و مردم غزه را وادار کند تا تسلیم شوند. اسرائیل درباره اهالی کرانه باختری هم می خواهد به تدریج آنها را از بین ببرد یا بیرون کند. طرح اسرائیل در کرانه باختری، گسترش شهرک سازی، کوچ اجباری فلسطینیان به طرف اردن و الحاق آن به اسرائیل است. آنها می خواهند اسرائیل از دریا تا رودخانه باشد. اسرائیل جولان و مزارع شبعا و کفرشوبا را به این رژیم ملحق کرد و آمریکا در دوره ترامپ، این اقدام را به رسمیت شناخت.

شاهد رفتار منافقانه دولت آمریکا هستیم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتم فرمانده شهید فؤاد شکر، گفت: شاهد رفتار منافقانه دولت آمریکا هستیم. از زمان توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۳ که با میانجی گری آمریکا صورت گرفت تا به امروز که ۳۱ سال می‌گذرد، هیچ پیشرفت سیاسی به دست نیامده است و فقط سازمان آزادی بخش فلسطین را مهار کردند. هر بار که موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین در شورای امنیت مطرح می‌شود، آمریکا آن را وتو می‌کند. در این شرایط، سخنان آمریکایی‌ها درباره حمایت از راهکار دو کشوری، دورویی، نفاق و فریبکاری است. سخنان آمریکایی‌ها درباره کشور فلسطین، نفاق و دروغگویی است. اگر نتانیاهو و کابینه او بر مقاومت در فلسطین و منطقه پیروز شوند، نتیجه آن تشکیل کشور جنایتکار یهودی خواهد بود. اما ما چنین اجازه‌ای نخواهیم داد.

نصرالله افزود: نمونه دیگر از نفاق آمریکاییهاست، دعوت از نتانیاهو برای کاستن از تعداد تلفات غیرنظامیان در نوار غزه است. در حالی که همچنان هر روز ده‌ها نفر در نوار غزه شهید و زخمی می‌شوند، این آمریکاست که برای دفاع همه جانبه از اسرائیل در پی تجاوزگری این رژیم علیه لبنان و ایران، وارد عرصه شده است.

اسرائیل وحشت زده منتظر پاسخ ایران و حزب الله است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتم فرمانده شهید فؤاد شکر، گفت: اسرائیل وحشت زده، منتظر پاسخ ایران و حزب الله است. اسرائیل دست به دامن آمریکا، اروپا، غرب و نظام‌های عربی شده است تا به آن کمک کنند که بیانگر کاهش قدرت و ضعف بازدارندگی این رژیم است. اسرائیل برای حمایت از خودش عاجز است.

سید حسن نصرالله افزود: در اوج آماده باش اسرائیل، رادارها در شمال فلسطین اشغالی و ماهواره‌های آمریکایی، پهپادها امروز به شرق شهر عکا رسید. اسرائیل دیگر مانند گذشته قوی نیست و قدرت دفاعی آن هم مانند گذشته نیست. همه باید درک کنند که منطقه با خطرات واقعی روبروست و همه باید ابعاد مرحله فعلی و خطرات آن را درک کنند. اگر اسرائیل پیروز شود، همه منطقه و مقدسات از جمله مسجد الاقصی با خطر روبرو خواهد بود.

هدف از نبرد فعلی، جلوگیری از پیروزی اسرائیل است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتم فرمانده شهید فؤاد شکر، گفت: اگر مقاومت در غزه شکست بخورد، اسرائیل هیچ یک از مقدسات اسلامی و مسیحی را باقی نخواهد گذاشت. طرح واقعی نتانیاهو و متحدانش آن است که اردن را به وطن جایگزین برای فلسطینیان تبدیل کنند. اگر اسرائیل در نبرد فعلی علیه مقاومت پیروز شود - که البته پیروز نخواهد شد- چیزی مانع از آن نخواهد شد که اسرائیل مسجد الاقصی را تخریب کند. اگر اسرائیل بر مقاومت پیروز شود، اسرائیل خطر واقعی برای همه کشورهای منطقه خواهد بود. هدف از این نبرد، جلوگیری از پیروزی اسرائیل و جلوگیری از نابودی مقاومت فلسطین و مسئله فلسطین است.

سید حسن نصرالله: در یک ساعت همه کارخانه‌های رژیم صهیونیستی در شمال را نابود می‌کنیم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتم فرمانده شهید فؤاد شکر، تهدید کرد حزب الله توانایی آن را دارد که در یک ساعت و حتی نیم ساعت همه کارخانه‌های شیمیایی و کارخانه‌های فناوری رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی به ارزش ۱۳۰ میلیارد دلار نابود کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha