دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
تبریز

حوزه/ امیرسرتیپ خلبان قربانی گفت: نقش ایران برخلاف سال های پیش از انقلاب در دکترین نظامی ایالات متحده بسیار پررنگ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، امیرسرتیپ خلبان یوسف قربانی امروز در آیین معارفه فرمانده جدید لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان در تبریز اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی همراه با سایر نیروهای مسلح به حدی از توانمندی رزمی، دفاعی و میدانی رسیده که دشمنان اسلام و انقلاب جرات نگاه چپ به مرزهای کشور را ندارند.

وی افزود: تحلیل گران آمریکا و جهان غرب به خوبی می‌دانند هر گونه تجاوز و مقابله با ایران نتیجه‌ای جز شکست برای آنها نخواهد داشت.

امیر قربانی، توان تجهیزاتی، موشکی و برخورداری از نیروی انسانی توانمند و ولایی را مشخصه بارز و برجسته نیروهای مسلح کشورمان برشمرد و یادآور شد: بر همین اساس امروز جایگاه ایران در دکترین نظامی آمریکا بسیار مهم و پررنگ است.

وی عملیات وعده صادق و عین الاسد را نمونه‌ای از توانمندی رزمی نیروهای مسلح ایران عنوان کرد و گفت: این عملیات نشان داد مقابله با کشور ما تبعات سخت و دندان شکنی در پی دارد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: اقتدار و پیشرفت‌های چشمگیر ارتش و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حالی اتفاق افتاده که در ۴۵ سال اخیر کشور با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فشارها و تحریم‌های اقتصادی و دفاعی روبروه بوده، اما به برکت خون پاک شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس، امنیت و مدافع حرم امروز توان نیروهای مسلح ما در منطقه غرب آسیا منحصر به فرد است.

وی ولایت مداری، عدالت محوری و شایسته سالاری را سه محور اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران نامید و با تاکید بر اینکه توجه به این محورها مایه سربلندی، اقتدار و صلابت کشور است، ابراز کرد: نیروی زمینی ارتش در سال‌های اخیر و با توجه به منویات فرمانده معظم کل قوا، پوست اندازی کرده که ایجاد و راه‌اندازی یگان‌هایی همچون نیروهای واکنش سریع و یگان متحرک هجومی در همین راستا تعریف شده است.

امیر قربانی، چابکی را از ثمرات مهم و اصلی پوست اندازی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

وی پایش کامل سلامت نیروی انسانی را از ویژگی‌های نیروی زمینی ارتش در ساختار جدید دانست و با اشاره به نقش نیروی انسانی در مولفه قدرت، اظهار کرد: بدون تردید برخورداری از نیروی جوان، متعهد و ولائی که سرشار از معنویت است، برگ برنده این نیروی خدوم است.

امیر قربانی، بهره‌مندی از تجهیزات هوشمند، دور برد و نقطه زن با کارآمدی بالا در میدان رزم و نبرد را از جمله خصوصیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد که با تاکتیک‌های جدید اجازه خودنمایی به دشمنان را هرگز نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در تجهیزات و سامانه‌های مختلف از هوش مصنوعی بهره‌ می‌بریم، یادآور شد: نباید از این موضوع مهم غفلت کنیم.

در این مراسم امیرسرتیپ دوم ستاد "عیسی بیات" که پیشتر فرماندهی تیپ ۳۶۴ مهاباد را بر عهده داشت، به عنوان فرمانده جدید لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان و ارشد نظامی در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل معرفی و از خدمات ۴۰ ماهه امیر سرتیپ دوم امیرحسین شفیعی در این سمت قدردانی شد.

بر اساس اعلام معاون هماهنگ کننده فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، "امیر شفیعی" به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی این نیرو در شمال غرب کشور منصوب می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha