چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
کد خبر: 1182364
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
«گمنام بی‌قرار، تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات سیدحسین علم‌الهدی»

حوزه/ انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی «گمنام بی‌قرار، تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات سیدحسین علم‌الهدی» را با تالیف و پژوهش مرضیه بیگی‌زاده منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «گمنام بی‌قرار، تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات سیدحسین علم‌الهدی» تالیف و پژوهش مرضیه بیگی‌زاده در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

سیدحسین علم‌الهدی از مبارزان قبل از انقلاب و از شهدای دوره جنگ است. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه موحدین در عملیات مهمی که در نوع خود در روند پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود، شرکت کرد. فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی سید حسین علم‌الهدی، پیش از پیوستن به گروه موحدین آغاز شده بود. او در قالب هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی فعالیت‌های سیاسی آرامی را دنبال کرد. یکی از مهم‌ترین برهه‌های زندگی سید حسین علم‌الهدی ورود به دانشگاه و به دنبال آن پیوستن به گروه‌های مبارز مسلمان بود که طی این دوره، مبارزات مسلحانه را نیز آغاز کرد.

سید حسین علم‌الهدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ نیز به طور فعال در نهادهایی از قبیل جهادسازندگی، بسیج و سپاه به فعالیت مشغول شد و در نهایت در همان چند ماه ابتدایی جنگ همراه همرزمان خود در عملیات هویزه (نصر) به شهادت رسید.

در این کتاب در قالب تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید سید حسین علم‌الهدی، علاوه بر نقل خاطرات شفاهی، از منابعی نظیر اسناد، روزنامه‌ها و سایر آثار پژوهشی نیز استفاده شده است. همچنین تلاش شده تا برای تا برای هرحادثه مهم، با اشخاص و افراد حاضر و ناظر در آنها گفت‌وگو شود.

در پشت جلد کتاب آمده است: «صادق آهنگرانی درباره تمایل سید حسین علم‌الهدی به گمنامی و دوری از کبر و غرور می‌گوید: «پس از دیداری که در خدمت آیت‌الله خامنه‌ای از جبهه داشتیم. عده‌ای از رزمندگان دور آقا جمع شدند و اجازه خواستند تا همراه شما عکس دسته جمعی بگیرند. همه ما جمع شدم و در خدمت آقا عکس گرفتیم؛ اما هر چه به سیدحسین اصرار کردیم که او هم در عکس حضور داشته باشد، نپذیرفت؛ او همیشه می‌خواست گمنام باشد.»

کتاب «گمنام بی‌قرار، تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات سیدحسین علم‌الهدی» تالیف و پژوهش مرضیه بیگی‌زاده در ۲۶۰ صفحه به بهای ۱۸۵ هزار تومان در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha