جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
شرف‌الدین

حوزه / یک تهیه‌کننده سینمایی دفاع مقدس گفت: وقتی صحبت از دفاع مقدس می‌کنیم بخشی از موضوع به هشت سال جنگ تحمیلی برمی‌گردد، در حالی که نبردی که امروز جبهه مقاومت در پیش گرفته است نیز دفاع مقدس محسوب می‌شود.

محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس می‌تواند جایگاهی برای تصویرگری از آرمان‌ها باشد، گفت: موضوعات دفاع مقدسی تنها پرداختن به اتفاقات جنگ نیست بلکه به واسطه چنین کارهایی ‌می‌توان بسیاری از آرمان‌های انقلاب را تصویر کرد. در ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام تنها در مقابل یک دشمن خارجی نجنگیدند بلکه جهاد آنها در مقابل استکبار بود.

وی افزود: وقتی صحبت از دفاع مقدس می‌کنیم بخشی از موضوع به هشت سال جنگ تحمیلی برمی‌گردد در حالی که نبردی که امروز جبهه مقاومت در پیش گرفته است نیز دفاع مقدس محسوب می‌شود. من حتی می‌خواهم بگویم تلاشی که یک پدر برای تامین زندگی خانواده خود انجام می‌دهد به نوعی مقاومت است زیرا دشمنان انقلاب می‌خواهند با فشارهای اقتصادی مردم را ناامید کنند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: نکته بعد اینکه فیلمسازی در حوزه جنگ می‌تواند الگوسازی داشته باشد زیرا بیشتر شهدا و جانبازان ۸ سال جنگ تحمیلی، جوانان بودند برای همین جوان امروزی باید بداند که در گذشته نه چندان دور، عده‌ای با ایثار جانشان امنیت آنها را رقم زدند این قبیل تولیدات به نوعی ثبت بخشی از تاریخ این سرزمین است.

وی درباره شرایط اکران فیلم‌های دفاع مقدسی نیز چنین توضیح داد: متاسفانه به دلیل سلیقه سازی‌هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته شرایط برای اکران فیلم‌های دفاع مقدسی مهیا نیست و آثار در شرایط نامناسبی به نمایش در می‌آیند حتی برخی از فیلم‌های دفاع مقدسی تنها با یک سانس در روز، روی پرده می‌رود! در صورتی‌که فیلم‌های طنز، اکثر سانس‌های اکران را به خود اختصاص داده‌اند. اگر وضعیت به همین منوال پیش شود تمام ژانرهای سینمایی از بین رفته و تنها آثار طنز باقی می‌مانند.

این تهیه‌کننده در پایان تاکید کرد: این معضل ربطی به خواست مردم ندارد. مخاطب این دست تولیدات با سینما قهر هستند، زیرا کارهای با کیفیت کمتر در این ژانر تولید می‌شود در حالی که اگر فیلم‌های این حوزه کیفیت خوبی داشته باشد مطمئن باشید مخاطب از آن استقبال می‌کند. البته نهادهای دولتی هم با بسته‌های حمایتی خود در اکران قادرند یاری‌رسان فیلم‌های ارزشی باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha