یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
شورای علمای شیعه افغانستان

شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه‌ای، به شهادت رسیدن ۱۴ تن از ساکنین استان/ولایت دایکندی در مرکز این کشور را که روز پنجشنبه از سوی گروه تروریستی داعش صورت گرفت، محکوم نموده و خواستار مجازات عاملان این جنایت شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیاینه‌ای، به شهادت رساندن افراد غیرنظامی در مسیر دو استان/ولایت دایکندی و غور این کشور را شدیدا محکوم نموده است.

متن کامل بیانیه شورای علمای شیعه کشور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه با شهادت ۱۴ تن از مومنین ولایت دایکندی؛

وَمَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا.

با درد و غم و اندوه فراوان مطلع شدیم که روز گذشته (پنجشنبه ۲۲ سنبله سال روان) دشمنان اسلام و تروریست های دد منش ۱۴ تن از شهروندان بی‌گناه ولسوالی سنگ تخت و بندر ولایت دایکندی را به طور وحشیانه و فجیعانه به شهادت رسانده و ۶ تن دیگر را مجروح نموده و بار دیگر خانواده ‌های فراوانی را با این عمل تروریستی داغدار نموده‌اند.

شورای علمای شیعه افغانستان این جنایت هولناک را شدیداً تقبیح نموده و ضمن آرزوی علو مقام برای شهدا و شفای مجروحین و نیز تسلیت به خانواده‌های داغدار، بار دیگر و بطور جدی از مسئولین امنیتی امارت اسلامی می‌خواهد که هر چه زودتر عاملان این جنایت هولناک را دستگیر نموده و به جزای اعمال ننگین شان برسانند.

متاسفانه تکرار این حوادث فجیع در کشور، نشان می‌دهد که علی رغم برخی ادعاها، سلسله اعمال وحشیانه کشتار مردم بی‌گناه همچنان ادامه دارد و بدون تردید مسئولیت حتمی حکومت است که بیش از پیش با این ناامنی‌ها به صورت جدی مقابله نماید.

والسلام
‏شورای علمای شیعه افغانستان

گفتنی است؛ روز پنجشنبه در پی حمله تروریست‌های داعش به گروهی از شهروندان استان/ ولایت دایکندی افغانستان چهارده تن شهید شدند. گفته می‌شود مردمی که برای استقبال کربلایی‌ها به مناطق مرزی استان/ولایت غور رفته بودند مورد حمله قرار گرفتند.

منابع می‌گویند افراد مسلح داعش به طرز وحشیانه‌ای به این افراد حمله کرده و مردم را تیرباران کردند.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

شورای علمای شیعه افغانستان حمله داعش به استقبال‌کنندگان زائرین کربلا در دایکندی را شدیدا محکوم کرد

ایران خواستار مجازات عاملان این جنایت شد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه حمله جنایتکارانه تروریست‌های داعشی به استقبال کنندگان زائران کربلا در ولایت غور افغانستان را به شدت محکوم کرد. وی همچنین به خانواده شهدا تسلیت گفت و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل خواست.

کنعانی ضمن حمایت از اقدامات ضدتروریستی مقامات مسئول، خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان این جنایت شد.

این در حالی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز روز جمعه با صدور بیانیه‌ای حمله افراد گروه تروریستی داعش بر شهروندان دایکندی در مسیر دایکندی-غور افغانستان را شدیدا محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این حادثه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha